Annoncørbetalt indhold

Sådan tager du din forretning internationalt

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Drømmer du om at skabe en stor international forretning? Der er rigtig mange, der sidder med drømme om at tage deres forretning internationalt. For når det går rigtig godt herhjemme i Danmark, så er det næste skridt naturligvis at tage det internationalt. Der er nemlig begrænset, hvor stor en forretning kan blive i Danmark, når der ikke er mere end fem millioner indbyggere. Men så snart man kommer ud for Danmarks grænser, så er der ikke længere nogen grænser. Der er dog rigtig mange ting, som man skal tænke på, hvis man vil udvide sin forretning til et internationalt marked. Derfor har vi lavet en kort guide til ting, som du skal tænke over, inden du tager din forretning internationalt.


Professionel oversættelse

En af de første problemer, som du nok vil støde på, er at der er rigtig mange ting, som skal oversættes. Det kan nemlig være rigtig svært at oversætte selv. Lige meget hvor god man er til et sprog, så er der rigtig mange ting, som man skal tænke over, når man oversætter, som man ikke vil tænke over, hvis man ikke er trænet i det. Heldigvis så kan du nemt finde professionel oversættelse til erhverv, som er virksomheder, der specialisere i at oversætte tekster. De har mange oversættere under sig, så lige meget hvilket et sprog, du har brug for at få noget oversat til, så vil du uden tvivl kunne få det oversat til det. Derudover er de trænet i at oversætte mange forskellige tekster, så lige meget om det er en produktbeskrivelse eller et juridisk dokument, som du skal have oversat, så vil de kunne hjælpe.


Start småt ud

Selvom det kan være fristende at starte stort ud, og bare udbrede sin forretning, så hurtigt som man kan. Så kan det nogle gange være en god ide at tage den med ro, og i stedet for lave en stille og rolig udvidelse. Man lære nemlig meget hen af vejen, så hvis man ikke har prøvet at have forretning i et andet land før, så kan det være en rigtig god ide bare at starte med et land. Måske start med Tyskland eller lignende​​, som der minder meget om Danmark og det dansk marked. På den måde er det nemlig ikke helt ubekendt. Hvis det går godt, så kan man altid udvide til flere lande. På den måde så undgår man også at miste det hele, hvis det ikke går så godt.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.