Annoncørbetalt indhold

Kineserne elsker danske brands

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

I Kina er de vilde med dansk design, dansk hygge og danske brands. Men hvorfor er kineserne så vilde med det, vores lille land producerer og skaber? Det er svært at svare på - dog forsøger vi med en forklaring i denne artikel. Læs med og bliv klogere på kinesernes kærlighed til Danmark.


Dansk betyder kvalitet

Danmark har fået det ry, at når vi producerer noget, er det af kvalitet. Om det altid er sandt eller ej, er et spørgsmål i sig selv, men mange af de danske designprodukter har ry for at være af god kvalitet. De danske designmøbler - hvad end det er danske sofaer, dansk stol eller noget helt andet - er noget af det, som kineserne elsker Danmark for. Måske disse designmøblers ry om god kvalitet har smittet af på de resterende danske produkter.


I Kina ser man ofte møbler af diverse møbeldesignere. Herunder er specielt Finn Juul en populær dansk designer, som kineserne er faldet for. Foruden Finn Juul, kan man også se møbler af Arne Jacobsen og andre danske møbeldesignere, når man bevæger sig rundt i det store Kina.


Fra designmøbler til dansk svinekød

Kineserne elsker ikke blot dansk design, de elsker også dansk svinekød. Her forsøger Danish Crown at leve op til den kvalitetsstandard, som designmøblerne har efterladt sig.


I forhold til de mange fødevareskandaler, som de har oplevet i Kina, ser historien om Danish Crown og deres produkter meget anderledes - og ikke mindst tiltalende - ud for kineserne. Kineserne oplevede blandt andet melaminskandalen tilbage i 2008, som gjorde flere hundrede kinesere syge samt endte med at slå 6 børn ihjel. Pludselig er frisk kød og ikke mindst friske mælkeprodukter meget tiltalende i Kina.


Den danske hygge 

Foruden danske brands, hitter danske værdier ligeledes i Kina. Her er vi selvfølgelig nødt til at nævne den danske hygge, som hele verdenen efterhånden kender til.


I Kina er de ligeledes glade for den danske hygge og dette populære koncept har også kastet en smule magi af på andre danske produkter, såsom Danish Butter Cookies, som vi alle kender. Når man spiser Danish Butter Cookies tager man absolut del i den danske hygge, lyder det fra mange.


Om det er sandt, at alle danske produkter, som er distribueret til Kina er af god kvalitet - og om det er sandt, at man tager del i den danske hygge, når man spiser Danish Butter Cookies er ikke altid sikkert. Dog er en ting sikker: Kineserne elsker Danmark.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.