Magasin taber ankesag om fotos af topløs hertuginde Kate

Et foto af en topløs hertuginde Kate var i 2012 at finde i et fransk magasin. Det koster magasinet en stor bøde.

Magasin taber ankesag om fotos af topløs hertuginde Kate

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

En fransk domstol fastholder, at et magasin skal betale stor erstatning for at bringe fotos af topløs Kate.

Det franske magasin Closer har endnu en gang lidt nederlag i sagen om fotos af en topløs hertuginde Kate, der blev bragt i 2012.

En domstol i Frankrig har således besluttet at opretholde to bøder på 45.000 euro - cirka 335.000 danske kroner - for at bringe billederne af den solbadende hertuginde.

Bøderne er givet til redaktør Laurence Pieau og udgiver Ernesto Mauri.

Billederne blev taget i september 2012, hvor den britiske prins William og hertuginden var på ferie i Sydfrankrig.

Parret blev fotograferet med lange telelinser, da de slappede af ved en pool på et slot, som tilhører David Armstrong-Jones, der er 2. jarl af Snowdon og nevø til dronning Elizabeth.

Det udløste harmfulde reaktioner fra den britiske kongefamilie, og parret selv reagerede med "vrede og vantro".

Pieau og Mauri fra bladet Closer samt to fotografer, der angiveligt har taget billederne, ankede den første dom, som de modtog i september sidste år.

Foruden de to store bøder til redaktør og udgiver uddelte retten en bøde på 5000 euro - cirka 37.000 kroner - til hver af de to fotografer.

Og onsdag fastholder en højere retsinstans altså bøderne.

Closer argumenterede i den første retssag, at billederne var i offentlighedens interesse og bidrog til et positivt billede af det royale par.

Men i et brev, som kom frem i retten sidste år, udtalte prins William, at sagen fik smertefulde minder frem om, hvordan paparazzofotografer jagtede hans mor, Diana. Hun mistede livet i en bilulykke i 1997, hvor hun blev forfulgt af fotografer.

Flere britiske medier fik tilbudt billederne af Kate, men takkede nej til at købe dem.

Closer, der er et kulørt sladderblad, var det første, som valgte at bringe fotografierne på sin forside.

De blev senere reproduceret i andre europæiske blade - blandt andet i italienske Chi og irske Daily Star. Også danske Se og Hør bragte billeder.

Magasin taber ankesag om fotos af topløs hertuginde Kate

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce