Sådan fungerer delebil-koncept

Søren Skov Bording udgør en tredjedel af den trio, der står bag Tadaa! Han er 37 år og uddannet ingeniør inden for forretningsudvikling ved Aarhus Universitet. Pr-foto

Sådan fungerer delebil-koncept

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

HORSENS - Grundtanken bag Tadaa! er, at alle skal have adgang til en bil. Man behøver ikke selv eje den, og for nogle mennesker er det forskelligt, hvor ofte de har brug for at have en bil.

Derfor giver det mening at have en delebilsordning på abonnement, mener folkene bag Tadaa!, som tilbyder fire forskellige abonnementspakker, der giver forskellige mængder tid med bilen.

De henvender sig til faste brugerfællesskaber som f.eks. de studerende på VIA i Horsens og på sigt også beboere i lokale boligforeninger, der får tilbudt at deles om en elbil, ligesom de får tilbudt medlemskab af antenneforening og nøgle til vaskekælderen.

Man booker en elbil via nettet eller en smartphone-app, som man også bruger til at låse bilen op og starte den. Der er ingen nøgle. Bilen skal efter brug stilles tilbage til en ladestander ved VIA i Horsens.

Den kan ikke afleveres andre steder.

Tadaa! er ejet af Insero-koncernen, der sigter mod at være frontløber inden for intelligent styring af energi og mobilitet. Insero har bl.a. udviklet en såkaldt smart grid service, der gør det muligt at integrere elbilerne intelligent med elnettet, og derigennem øge anvendelsen af grøn energi.

Sådan fungerer delebil-koncept

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce