Hvis erhvervshavnen skal lukkes pga. støj, skal vi også have tog og busser ud af byen


Hvis erhvervshavnen skal lukkes pga. støj, skal vi også have tog og busser ud af byen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.


Ivan Hersland, Løvenørnsgade 87, Horsens, ansvarlig for havn og offentlig i 3F Horsens og omegn
Billede
Horsens debat. 

Læserbrev: Foranlediget af visse Stensballe villaejeres ubehag ved vores driftige erhvervshavn vil jeg gerne anføre, at inden erhvervshavnen lukkes på grund af støjgener for de omkringboende, er der borgere i Horsens i banegårdskvarteret, der har væsentlig større støjgener.

DSB sender dagligt 160 tog gennem vores kvarter, heriblandt Nordeuropas største containertog Aarhus-Hamburg fire gange i døgnet.

Bus- og rutebilterminalen sender dagligt 400 busser og rutebiler forbi vores vinduer, og PostNord pakketerminalen sender døgnet rundt 100 store lastbiltog forbi vores vinduer.

Imidlertid er der ingen ægte horsensianere, der ønsker vores by omdannet til en soveby uden erhvervsliv, uden jernbanestation og uden busterminal og uden postterminal. Det vidste vi, da vi flyttede hertil.

Skulle der alligevel være nogle i byrådet, der ønsker at begrænse erhvervshavnen eller lukke den, vil jeg gerne gøre opmærksom på følgende:

Da jeg som fagforeningsformand for havnearbejderne og havnens kranførere i sin tid sammen med havnens arbejdsgivere lavede aftalen med daværende borgmester Jan Trøjborg og det daværende Horsens Byråd om at dele havnen, således at den nordlige del blev udlagt til byudvikling og den sydlige del blev fastlagt som erhvervshavn ved lokalplan, var det med fælles forståelse om, at erhvervshavnen løbende skulle udvides mod øst som kompensation for de mistede arealer på nordsiden.

Hvis erhvervshavnen skal lukkes pga. støj, skal vi også have tog og busser ud af byen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce