Vi bruger cookies!

hsfo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.hsfo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Teknisk direktør efter Klokkedal-kritik: Vi vil meget gerne i dialog - men vi må ikke

Jens Heslop (billedet), teknisk direktør i Horsens Kommune, undrer sig over, hvorfor borgergruppen Bevar Klokkedal i Horsens ikke ønsker at kommunen kommer i dialog med trafikforsker Niels Agerholm. Arkivfoto: Søren E. Alwan

Teknisk direktør efter Klokkedal-kritik: Vi vil meget gerne i dialog - men vi må ikke

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kommunens embedsmænd og rådgivere var ikke velkomne, da trafikforsker Niels Agerholm tirsdag præsenterede sine tanker om infrastrukturen i Horsens. Det undrer teknisk direktør Jens Heslop sig over, men arrangøren, Bevar Klokkedal i Horsens, afviser kritikken.

Horsens: Vi vil meget gerne i dialog med Niels Agerholm, men det ønsker borgergruppen Bevar Klokkedal i Horsens tilsyneladende ikke.

Sådan lyder det fra Jens Heslop, teknisk direktør i Horsens Kommune, efter at trafikforsker Niels Agerholm, Aalborg Universitet, tirsdag foran 30-35 byrådskandidater fremlagde sine tanker om, hvordan Horsens Kommune får mest mulig valuta for pengene i forhold til fremtidens investeringer i infrastruktur.

Et arbejde, trafikforskeren har lavet på opfordring fra borgergruppen Bevar Klokkedal i Horsens, der i længere tid har kæmpet en indædt kamp for at få skrottet planerne om at forlænge Ringvej Syd med en ruteføring mellem Klokkedal og Boller Skov.

- Vi har spurgt, om vi måtte deltage i mødet. Vi har spurgt, om vi kunne komme til at snakke med Niels Agerholm før eller efter mødet. Vi har spurgt gentagne gange, og hver gang har svaret fra borgergruppen været nej. Det undrer mig, at man på den måde fravælger dialogen, siger Jens Heslop.

Flemming Kok fra Bevar Klokkedal i Horsens afviser, at borgergruppen modsætter sig, at kommunen kommer i dialog med Niels Agerholm.

- Det står selvfølgelig kommunen frit for at kontakte Niels Agerholm, men det var et bevidst valg fra vores side, at vi ikke inviterede embedsmændene til mødet i tirsdags. Vi syntes, at politikerne skulle have ro til at høre en second opinion på sagen. Med embedsmændene tilstede kunne det meget nemt være blevet til en faglig diskussion mellem embedsmænd og forskeren om teknikaliteter, og det ønskede vi ikke.

- Vi havde intet imod, at kommunen snakkede med Niels Agerholm efter mødet, men det kunne så ikke lade sig gøre i forhold til kalenderen, siger han.

Ravn om trafikforskers kritik af Klokkedal-vej: Hvad sagde jeg?
Vi kører gerne til Aalborg for at høre, hvad han har at sige. Vi er selvfølgelig interesserede i at få det bedst mulige faglige grundlag for de beslutninger, politikerne skal tage.
Jens Heslop, teknisk direktør, Horsens Kommune

Kører gerne til Aalborg

En af Niels Agerholms konklusioner er, som omtalt i Folkebladet onsdag, at en forlængelse af Ringvej Syd er for dyr en investering i forhold til effekten af den. En anden er, at Horsens bør investere i ny infrastruktur i det fremtidige byudviklingsområde nord for byen og i midtbyen omkring Bilka og Niels Gyldings Gade.

Jens Heslop fik Niels Agerholms materiale tilsendt onsdag eftermiddag, og han vil nu forsøge at få kontakt direkte til trafikforskeren.

- Det er lidt svært for mig at forholde mig til materialet, for det er præsenteret i punktform. Umiddelbart ser det for mig ud til, at Niels Agerholm har et ret snævert fokus, og jeg kan godt komme i tvivl om, hvilket materiale han har brugt, men det vil jeg gerne snakke med ham om. Vi kører gerne til Aalborg for at høre, hvad han har at sige. Vi er selvfølgelig interesserede i at få det bedst mulige faglige grundlag for de beslutninger, politikerne skal tage, siger Jens Heslop.