Redoffice efter flytning: Kunderne kan ikke finde os

Selvom butikschef for Redoffice, Dorthe Maarup, forud for flytningen til Høegh Guldbergs Gade i maj sidste år, var positivt stemt over de nye, kommende lokaler, må hun nu erkende, at det ikke er gået så godt som forventet - kunderne har svært ved at vænne sig til den nye adresse, lyder det. Foto: Line Kyed

Redoffice efter flytning: Kunderne kan ikke finde os

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Redoffice flyttede i maj sidste år fra lokalerne ved den tidligere Kvickly-grund til Høegh Guldbergs Gade 19a. Butikschefen var begejstret - men kunderne har endnu ikke vænnet sig til den nye adresse.

Horsens: - Vi skal have kunderne til at finde os igen.

Så enkelt lyder svaret fra butikschef for Redoffice på Høegh Guldbergs Gade 19a i Horsens, Dorthe Maarup, da hun bliver spurgt til butikkens første periode på den nye adresse.

17. maj sidste år rykkede forretningen efter 20 år på Sønderbrogade 27-29 til Høegh Guldbergs Gade, hvor de nu deler parkeringsområde med blandt andet Jem & Fix.

Men det, der skulle være en glædelig flytning, er nu godt otte måneder efter endt i frustration over, at det så langt fra er alle kunder, der kan finde frem til den nye adresse.

Dorthe Maarup forklarer:

- Folk ringer til os og spørger, hvor vi er blevet af. Andre fortæller, at de kører ned til den gamle adresse, da de ikke kendte til flytningen og derfra må google sig frem til os. Vi lider under vanens magt - i meget høj grad.

Folk ringer til os og spørger, hvor vi er blevet af. Andre fortæller, at de kører ned til den gamle adresse, da de ikke kendte til flytningen og derfra må google sig frem til os. Vi lider under vanens magt - i meget høj grad.
Dorthe Maarup
Redoffice
  • Redoffice, der tidligere har heddet Zap-In, lå i 20 år i Sønderbrogade 27-29.
  • Blev 1. september 2018 en del af Scan Office og overgik her fra at hedde Redoffice Kontorsupermarked til Redoffice Scan Office. I den proces fik Horsens-afdelingen en kørende sælger tilsluttet og blev en del af en større webshop.
  • Flyttede i maj 2018 til Høegh Guldbergs Gade 19a grundet ekspropriering af Sønderbrogade-grunden.
  • Firmaet er en danskejet kæde, der foruden forretningen i Horsens i dag har 13 andre øvrige afdelinger i landet.
Den nye adresse bliver overset af kunderne. Nu venter Dorthe Maarup på en noget større banner at kunne sætte op foran forretningen. Foto: Line Kyed
Den nye adresse bliver overset af kunderne. Nu venter Dorthe Maarup på en noget større banner at kunne sætte op foran forretningen. Foto: Line Kyed

Hurtig flytning spøger

Dorthe Maarup fortæller, at adresseændringen også kan mærkes på forretningens omsætning.

- Vi mangler kunder. Så nu har vi en medarbejder, der ringer ud til kunderne for at oplyse dem om, at vi er flyttet. Derudover satte jeg op til åbningen bannere op i samtlige vinduer ud mod Høegh Guldbergs Gade 19a for at fortælle, at det var hertil vi flyttede, siger Dorthe Maarup.

Også flyers og annonceringer i diverse aviser, et banner ude ved vejen og omdeling af godteposer til erhvervsvirksomheder med adresseændringen har været tiltag, butikken har forsøgt sig med op mod og efter åbningen.

Det gode resultat af anstrengelserne venter butikschefen stadig på.

- Problemet ligger nok i, at der ikke har været lang tid nok til at få kommunikeret budskabet ud. Fra vi fik at vide, at vi skulle flytte, til det skete, gik der cirka to en halv måned, siger Dorthe Maarup med en supplerende forklaring om, at mange af butikkens kunder køber større varerpartier ad gangen og derfor ikke kigger ind i forretningen så ofte.

- Det er ikke som i et supermarked, hvor man kommer mindst en gang om ugen. I de tilfælde skal man nok fange en flytningen. Men er det et sted som vores, hvor man lægger sine indkøb med langt større intervaller, er det ikke sikkert, at man har bemærket eller husker på, at vi rent faktisk er at finde et helt andet sted nu, siger Dorthe Maarup.

Kæmper videre

Hun har dog ikke opgivet håbet om at få alle sine kunder tilbage igen og har tænkt sig at kæmpe videre.

- Næste indsats er et fire gange otte meter stort banner. Den planlægger jeg at sætte op foran forretningen ud mod Høegh Guldbergs Gade, siger Dorthe Maarup, der derudover melder om positive tilbagemeldinger fra de kunder, der finder frem til butikken.

- De kalder det en hyggelig og overskuelig forretning - det er en dejlig respons. Og så har vi fået plads til alle varer - også selvom salgsarealet rent faktisk er blevet en smule mindre, lyder det fra Dorthe Maarup.

Redoffice efter flytning: Kunderne kan ikke finde os

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce