Nu bliver byens mest trafikerede rundkørsel snart nedlagt - her er den store plan

Rundkørslen ved Holmboes Alle/Niels Gyldings Gade/Ove Jensens Alle skal nedlægges til fordeles for et lyskryds. Arbejdet går i gang til foråret. Arkivfoto: Søren E. Alwan

Nu bliver byens mest trafikerede rundkørsel snart nedlagt - her er den store plan

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Plan- og miljøudvalget har sagt god for nedlæggelsen af den sydlige del af Sankt Helene Vej og flytningen af Ove Jensens Alle, så den går hen over rådhus-parkeringen.

Horsens: Kommunen offentliggør nu start- og sluttidspunktet for de store trafikale ændringer, der er på vej i området omkring Kvickly-grunden. De går i gang om små tre måneder, og de skal være tilendebragt inden nytår. Og der bliver flere ting at være opmærksom på for bilister, der skal ind til eller gennem midtbyen.

Byggeriet af boliger og butikker på Kvickly-grunden går snart i gang, og inden nytår vil den vestligste del af Niels Gyldings Gade være flyttet mod nord, så den går ind over den nuværende Kvickly-grund og giver plads til et nybyggeri langs Bygholm Å.

Den store fem-benede rundkørsel ved Holmboes Alle vil blive nedlagt til fordel for et fire-sporet kryds, og en del af Ove Jensens Allé vil blive omlagt, så den fremover kommer til at gå ind over en del af det areal, der i dag kendes som rådhus-parkeringen.

- Vi regner med at gå i gang med arbejdet 1. april, og i første omgang tager vi fat på flytningen af Niels Gyldings Gade mod nord og nedlæggelsen af rundkørslen, fortæller kommunens tekniske direktør, Jens Heslop, efter at plan- og miljøudvalget tirsdag sagde god for at nedlægge den sydlige del af Sankt Helene Vej og den strækning af Ove Jensens Alle, der bliver overflødig, når vejføringen ændres.

Kommunen vurderer, at nedlæggelsen af vejene ikke vil give gener for beboere og erhvervsdrivende i området.

Inden nytår skal hele den store omlægning af trafikken på Niels Gyldings Gade og Ove Jensens Alle være gennemført, og selv om den "gamle" Niels Gyldings Gade vil være åben i næsten hele perioden, vil det uundgåeligt medføre trafikale gener for borgerne, siger Jens Heslop.

- Vi har en stor opgave foran os i forhold til at minimere generne for trafikanterne og i forhold til at få kommunikeret ud, hvordan borgerne konkret skal forholde sig. Det tager vi meget alvorligt, siger han.

Vi har en stor opgave foran os i forhold til at minimere generne for trafikanterne og i forhold til at få kommunikeret ud, hvordan borgerne konkret skal forholde sig. Det tager vi meget alvorligt.
Jens Heslop, teknisk direktør, Horsens Kommune
Landinspektørfirmaet Bonefeld & Bystrup A/S har lavet denne skitse af ændringerne i infrastrukturen i området omkring Kvickly-grunden.
Landinspektørfirmaet Bonefeld & Bystrup A/S har lavet denne skitse af ændringerne i infrastrukturen i området omkring Kvickly-grunden.

Ravn savner samlet plan

Det var et enigt plan- og miljøudvalg, der forleden sagde god for vejlukningerne, men som Venstres gruppeformand ytrede udvalgsformand Martin Ravn bekymringer om processen for infrastrukturen i midtbyen.

Venstre er bl.a. skeptisk over for planerne om at henlægge en stor del af trafikken til den nyomlagte Ove Jensens Alle.

- Jeg savner lidt en samlet plan for hele trafik-afviklingen i området. F.eks. om hvorvidt Niels Gyldings Gade skal videreføres som i dag. Det kan godt være problematisk kun at planlægge for én matrikel ad gangen, siger han.

Nu bliver byens mest trafikerede rundkørsel snart nedlagt - her er den store plan

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce