Horsens bruger 800.000 på tv-serie: Det er en fantastisk mulighed

Holdet fra Wasabi Film, der står bag GG Horsens, var for nyligt i Horsens for at lede efter gode lokationer til serien. Foto: Morten Pape

Horsens bruger 800.000 på tv-serie: Det er en fantastisk mulighed

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

PR Gruppen i Horsens Kommune betaler Wasabi Film 800.000 kroner for at optage en tv-serie i Horsens. Serien giver mulighed for at nå ud til unge mennesker, forklarer formand.

Horsens: Der er tale om en fantastisk mulighed for at nå en målgruppe, som er meget svær at nå med traditionel markedsføring.

Sådan forklarer Lars Bjørn Petersen, formand for Horsens Kommunes PR Gruppe, beslutningen om at lægge 800.000 skattekroner i tv-serien "GG Horsens".

- Vores byråd har en ambition om, at Horsens skal være en endnu større uddannelseby, og det her er en god mulighed for at nå de 15 til 25-årige, siger Lars Bjørn Petersen.

Det er PR Gruppen, der har indgået samarbejde med Wasabi Film, der står bag tv-serien, som skal optages i Horsens i maj og har premiere til september.

Serien bliver sendt på TV Syd og TV2 Østjylland, ligesom den bliver lagt ud på Youtube.

- Vi ved, at helt unge mennesker i Jylland ikke ved særlig meget om Horsens. Med serien kan vi få en enorm rækkevidde til at vise unge mennesker, at Horsens er et interessant sted at tage sin uddannelse, siger Lars Bjørn Petersen.

Med serien kan vi få en enorm rækkevidde til at vise unge mennesker, at Horsens er et interessant sted at tage sin uddannelse.
Lars Bjørn Petersen

Sår et frø

PR Gruppen, der består af repræsentanter fra erhvervslivet, kulturlivet, uddannelsesmiljøet og sportsmiljøet i Horsens, råder hvert år over et beløb, som byrådet afsætter, der bliver brugt på projekter, der skal markedsføre byen og tiltrække borgere og virksomheder. I 2019 ligger beløbet på fire millioner kroner.

I den forbindelse mener Lars Bjørn Petersen, at 800.000 kroner er givet godt ud for muligheden for at lægge ramme til en ungdomsserie.

- Vi er godt klar over, at det ikke vælter ind med studerende, når serien har været vist. Men vi har før haft succes med at så et frø hos nogle målgrupper og lade dem vide, at Horsens faktisk eksisterer, siger Lars Bjørn Petersen, der samtidig slår på, at der med tv-serien følger andre muligheder for at promovere Horsens.

- Serien skal blandt andet markedsføres gennem kendte bloggere og youtubere, der kommer til Horsens, og det er også en god måde at nå ud til unge mennesker, siger han.

"GG Horsens", der har Julie Zangenberg i hovedrollen, kommer til at bestå af otte afsnit, der hver varer 10 minutter og 40 sekunder.

Horsens bruger 800.000 på tv-serie: Det er en fantastisk mulighed

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce