Femme Store er landet bredt - her er butikkens planer fremover

Butiksbestyrer af Femme Store i Søndergade 37, Camilla Høwisch Jepsen, kan efter forretningens første knap to måneder konkludere, at butikken er kommet godt fra start med et større kundespænd end forventet. Forretningen mangler blot få justeringer - de bliver indfriet til efteråret. Foto: Morten Pape

Femme Store er landet bredt - her er butikkens planer fremover

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Efter knap to måneder med Femme Store i Søndergade 37 kan bestyrer af forretningen Camilla Høwisch Jepsen konkludere, at butikken er kommet godt fra start med et større kundespænd end forventet. Opstartsfasen mangler blot få justeringer - de bliver indfriet til efteråret.

Horsens: Femme Store i Søndergade 37 er kommet godt fra start.

Det fortæller butikkens bestyrer, Camilla Høwisch Jepsen, der er et kendt ansigt i bybilledet med ni år som franchisetager af Noa Noa længere oppe i gågaden.

Femme Store åbnede 1. marts på førstesalen af Homme Store. Fælles for de to butikker er, at de begge satser på high end-varer, tøj som accessories.

Nu knap halvanden måned efter åbningen kan Camilla Høwisch Jepsen konkludere, at butikken har formået at ramme en bredere målgruppe, end hun havde turde håbe.

Planen er at fortsætte med at appellere til flest mulige stilbevidste kvinder, fortæller Camilla Høwisch Jepsen.

- Vi har haft en rigtig god opstart. Det skyldes, at både helt unge som ældre kommer herind. Der er blevet købt tøj til skolefester og blå mandag, mens også stilbevidste kvinder i 70'erne kommer ind. Det er fantastisk, så vi fortsætter retningen med at appellere på tværs af aldersgrupper, lyder det fra en tilfreds Camilla Høwisch Jepsen.

Der er blevet købt tøj til skolefester og blå mandag, mens også stilbevidste kvinder i 70'erne kommer ind. Det er fantastisk.
Camilla Høwisch Jepsen

Få justeringer

Bag Femme Store står ejer Allan Feder, der etablerede Homme Store i bygningens stueetage, 3. november sidste år.

Allan Feder er desuden manden bag Re:designed by Dixie, Saddler og Oh intimidate. Han har sammen med Camilla Høwisch Jepsen indrettet butikken på førstesalen, hvor der bliver budt på kaffe til kunderne og kredset om hver enkelt besøgende som et af butikkens fokuspunkter.

- Det passer alt sammen godt ind i mit mindset, fortæller Camilla Høwisch Jepsen, der undervejs i indkøb af forårs-, sommer og efterårskollektioner har fået lov at udvælge samtlige af stedets mærker til den 100 kvm store butik sammen med en designer fra Re:designed by Dixie.

- Hvad angår butikkens brands har vi været så heldige at kunne få et samarbejde med stort set de leverandører, vi har ønsket, fortæller hun.

Det hele gik dog ret hurtigt op til åbning, og af den grund har ikke alle leverandører kunnet nå at komme på banen endnu.

- Vi har dog fået lovning fra de mærker på et kommende samarbejde - det bliver til efteråret. Så til den tid bliver der et par justeringer med nogle ekstra og lækre brands på hylderne, blandt andet Stine Goya, Helmut Lang og Totême, siger Camilla Høwisch Jepsen.

Var kærkomment

Muligheden for at blive daglig bestyrer af den kvindelige pendant til Homme Store var kærkomment og tiltrængt, forklarer den nye butiksbestyrer i Femme Store.

- Jeg var kørt fast i mit tidligere arbejde, i hele det tidligere koncept, lige på nær kundekontakten i det daglige. Det var også det værste ved de par måneder, jeg gik hjemme efter Noa Noa. Det blev lidt for stille i mit liv, men det har jeg i den grad fået indhentet nu. Det er så skønt, siger Camilla Høwisch Jepsen.

Hun er lettet over den måde, hun har fået afsluttet sine år med Noa Noa.

- Det kan koste dyrt at skulle ende en karriere med en tøjbutik. Men det skete ikke for mig. Det var en god, økonomisk afhændelse af butikken, jeg opnåede. Derfor har jeg kunnet træde ind mit nye job med rigtigt meget energi, siger hun.

Hver måned

Senest har både Femme og Homme Store fået en webshop. Det har Camilla Høwisch Jepsen tydeligt kunnet mærke på trafikken i butikken.

Hun forklarer:

- Nu har vi pludselig også potentielle kunder, der lige slår et smut indenom os for at prøve eller mærke en vare, de har set på nettet. Butikken er på den måde også et showroom for webshoppen - det skaber interesserede kunder, og det er perfekt.

Også andre tiltag skal med tiden skabe opmærksomhed på butikken - blandt andet kundeaftener og modeshows for såvel erhvervslivet som private.

- Vi påtænker at have et arrangement om måneden. Den første i rækken bliver 2. maj, hvor modeshow bliver omdrejningspunktet. Der er på den måde nok at se til, heldigvis, siger Camilla Høwisch Jepsen.

Foruden Camilla Høwisch Jepsen, som er butikkens ansigt udadtil i det daglige, vil man også i butikken kunne møde to øvrige kvinder med lokalerfaring fra butikslivet i Horsens.

Femme Store er landet bredt - her er butikkens planer fremover

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce