Politikere er uenige om Hedenstederne: Hvad mener du om kampagnenavnet?


Politikere er uenige om Hedenstederne: Hvad mener du om kampagnenavnet?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Det er oplægget, at "Hedenstederne" fortsat skal sælge Hedensted Kommune over for tilflyttere og virksomheder. Men sagen skal i byrådet til endelig vedtagelse, og her er der ikke enighed.

Deltag i afstemningen nederst i artiklen.

Hedensted: I næste uge skal byrådet tage stilling til, om Hedensted Kommune fortsat skal spille på de samme tangenter, når det handler om at tiltrække tilflyttere og virksomheder.

En vigtig og omdiskuteret del af det, der kaldes "brandingstrategien 2.0", er kampagnenavnet Hedenstederne.

Forvaltningen foreslår, at navnet bevares, og et politisk udvalg har mandag nikket ja og sendt strategien i byrådet.

Hvad synes du? - Deltag i afstemningen nederst i artiklen.

Her vil borgmester Kasper Glyngø (S) argumentere imod kampagnenavnet.

Allerede i december, da han var nyvalgt, meldte han sig klar til at droppe det.

- Det er stadig min personlige indstilling, at vi ikke burde have kampagnenavnet Hedenstederne, siger han nu og fortsætter:

- De ting, der indgår i kampagnen, er rigtig gode og autentiske, men jeg mener, vi kan fortælle historien uden navnet.

Jeg mener ikke, vi har brug for et kampagnenavn, i hvert fald ikke Hedenstederne, og da jeg ikke kan komme op med et bedre navn selv, så kan vi gøre som flertallet af landets kommuner, nemlig fortsætte uden et. Det vil sige, at vi kalder os Hedensted Kommune, og Visit Juelsminde i forhold til turismen.
Kasper Glyngø (S), borgmester
Det rummer forslaget
Forslaget eller oplægget, som skal forbi byrådet, siger, at grundfortællingen om Hedensted Kommune som et godt sted at bo og drive erhverv i fortsætter.Det skal stadig ske under kampagnenavnet Hedenstederne og sloganet "For alle der vil", men brandingen af et specifikt lokalområde kan ske med eget navn som det primære og "en af Hedenstederne" som det sekundære.

Forslaget går også på, at arbejdet med at udbrede brugen af Hedenstederne styrkes.

Og at der åbnes op for en nytænkning af logoet, hvis det vurderes hensigtsmæssigt.

Der er årligt afsat én mio. kr. til branding.

Har ikke vundet ind

Hvorfor duer Hedenstederne ikke?

- Det er der mange grunde til. Når man lytter til folk, der har forstand på branding, så er budskabet, at forankringen, altså det kollektive ejerskab af navnet, er hammer, hammer vigtigt. Det er en de få ting, der er enighed om, og vi må indrømme, at det ikke er blevet opnået med Hedenstederne, svarer han.

Da borgmesteren ikke kan trække et nyt navn op af hatten, foreslår han, at man i brandingen fremover bruger Hedensted Kommune om kommunen og Visit Juelsminde i turisme-regi.

Om flertallet er med på ideen, må tiden vise. Lige nu er der hverken enighed i byrådssalen eller i Socialdemokratiet, fortæller borgmesteren, der har givet sine partifæller frihed til at gå efter egen mavefornemmelse i spørgsmålet.

Venstre vil beholde navnet

Venstres opbakning skal han ikke regne med, fortæller Kirsten Terkilsen, der var borgmester, da navnet blev vedtaget.

- I Venstre mener vi, at Hedenstederne skal fortsætte. Vi er ikke i tvivl om, at kommunens identitet er dækket ind af navnet. For vi er Hedenstederne, siger hun med tryk på flertallet.

- Kommunen er kendetegnet ved den decentrale struktur, og den skal vi værne om, fortsætter hun.

Politikere er uenige om Hedenstederne: Hvad mener du om kampagnenavnet?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce