Klart krav fra mødeplanlæggere: Teknikken skal bare spille

Direktør Uffe Høeg Johansen kan glæde sig over, at Hindsgavl Slot er med på flere toplister i den analyse, som MyResearch har lavet for Danske Konferencecentre. 639 mødeplanlæggere er blevet spurgt til, hvad de lægger mest vægt på, og her er svaret klart, at teknikken er vigtigst. Beliggenhed og personlig kontakt er også vigtige parametre. Arkivfoto: Peter Leth-Larsen

Klart krav fra mødeplanlæggere: Teknikken skal bare spille

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

MyResearch har lavet en analyse for Danske Konferencecentre, og den viser, at mødebookere lægger mest vægt på teknik, der fungerer uden problemer, på beliggenhed og personlig kontakt. Hindsgavl Slot er placeret i den bedste ende på flere af listerne.

DANMARK: Hvad skal der til for at få det bedste skudsmål blandt Danmarks mødebookere?

Det har MyResearch undersøgt for Danske Konferencecentre, og svaret er klart: At teknikken fungerer.

I analysen har 639 mødebookere bedømt 75 konferencecentre, og blandt 18 forskellige kriterier er der ingen tvivl om, at velfungerende teknik er en topscorer, idet tre ud af fire mødebookere tillægger det "meget stor betydning". Næstvigtigst er konferencecentrets beliggenhed, og på en tredjeplads er personlig kontakt og tillid.

Kriterierne har mundet ud i flere toplister. Blandt andet "brand power" og "brand strength".

På de to lister står Hindsgavl Slot på henholdsvis en 10.- og en fjerdeplads. Det glæder direktør Uffe Høeg Johansen.

- Nej, den er vi ikke utilfredse med, og især når man ser på, at cirka 70 procent af de adspurgte mødebookere er hovedstadsbaserede, så er vi rigtig godt tilfredse med vores placering i den sammenhæng. Det viser, at vi har en reason-to-go, siger han.

- Analysen giver os et indtryk af, om vi er på rette spor. Vi får nogle svar på, hvad der er vigtigt for mødeplanlæggerne og om det, gæsterne ønsker, er det samme som det, vi prøver på at ramme.

Men selv om Hindsgavl Slot ligger godt placeret i analysen, får det ikke direktøren til at læne sig tilbage.

Vigtigt strategisk værktøj

- Vi kan blive bedre, for vi fik jo ikke førstepladsen i den samlede vurdering, så selvfølgelig kan vi blive bedre, siger Uffe Høeg Johansen.

- Vi er i en konstant kamp for at blive dygtigere, men vi er blevet bekræftet i, at vores retning er rigtig.

Analysen er den første af sin art, og den kommer til at blive gennemført og udgivet én gang om året.

- Så kan konferencehotellet se på listen og beslutte sig for at blive best-in-class på for eksempel teknik, når nu det er det vigtigste for de fleste, har direktør Marlene Horsbøl Sylvester-Hvid forklaret til dagbladet Børsen og udtaler desuden:

- Denne her analyse er et vigtigt strategisk værktøj for hotellerne til at finde ud af, hvem der har de bedste mødelokaler, og de kan bruge den til at udvikle sig.

Klart krav fra mødeplanlæggere: Teknikken skal bare spille

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce