Tilfreds patient: Længe leve det danske sundhedssystem

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ruth Højmark, Kirkebakken 6A, Storring, Galten
Morten Pape/Foto: Morten Pape
Debat. 

Læserbrev: I forbindelse med et uheld har jeg siden 15. marts været i kontakt med det meget udskældte sundhedssystem, og "det er ikke så ringe endda"!

På Horsens Sygehus har jeg mødt særdeles kompetente læger og sygeplejersker, der udviser både dygtighed og sund fornuft.

Skulle hjemsendes en fredag og møde op dagen efter til scanning. Straks reagerer en sygeplejerske og siger: "Den scanning må vi da kunne få foretaget i dag inden hjemsendelsen, så sygetransporten kan spares, og patienten udsættes for mindre ubehag."

Almindelig sund fornuft, der sparer skatteborgerne penge - og en lettelse for mig.

At blive hjemsendt fra sygehuset en weekend for at skulle indlægges om mandagen kan godt være problematisk, når man er hjælpeløs, men fra dag ét har kontakten til den henviste hjemmepleje fungeret, ja, ikke blot fungeret, men har været en rigtig god oplevelse med meget hjælpsomme, dygtige og søde hjælpere.

Også her har sund fornuft sparet skattekroner, da man resolut afhjælper manglende hjælpemidler, som jeg ellers ikke kan få, da det er weekend.

I har tydeligvis travlt, men trods det udviser I omsorg og i høj grad medmenneskelighed.

Stor ros og tak til alle på såvel Horsens Sygehus som hjemmeplejen i Galten.

Godt at bo i et land, hvor man ikke skal overveje, om man har råd til komme på sygehuset og råd til de nødvendige hjælpemidler.

Længe leve det danske sundhedssystem.

I har tydeligvis travlt, men trods det udviser I omsorg og i høj grad medmenneskelighed. Stor ros og tak til alle på såvel Horsens Sygehus som hjemmeplejen i Galten.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce