Vi bruger cookies!

hsfo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.hsfo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Skuffelse. Det kongelige danske socialdemokrati

Skuffelse. Det kongelige danske socialdemokrati

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Replik: Min partifælle, Dan Jørgensen, som jeg fra dennes ungdom opfattede som progressiv socialdemokratisk, er nu kommet så langt på karrierestigen, at han skriver et hjertevarmt forsvar for monarkiet under overskriften "Stop nu al den republiksnak" i avisen Danmark 16. oktober. Hvis medaljerne ikke allerede er på plads hos Dan Jørgensen, må man formode, at der er taget mål til frakkeskøderne på kjolesættet og til knækflippen med henblik på de kommende fremmøder på slottet. Jeg er nødt til at sige, at jeg er skuffet over udviklingen.

Dan Jørgensen hylder en familie, som ikke er demokratisk valgt, men som ernærer sig på første klasse alene ved hjælp af nedarvede goder. Og hvis medlemmer kun for et fåtals vedkommende er af "ægte" dansk herkomst.

På en og samme tid kan man ikke meningsfuldt have det synspunkt, at man velsigner det forældede, samtidig med, at man arbejder for det socialdemokratiske fremskridt. Det er socialdemokratisk hykleri.