SF'er: At undlade at kommentere er ikke det samme som at give samtykke

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Paw Hedegaard Amdisen, Hindbærhegnet 8, Horsens, byrådsmedlem for SF og næstformand for børne- og uddannelsesudvalget
Billede
Debat. 

Læserbrev: Ole Dahl Kristensen skriver i sin replik til undertegnede (Horsens Folkeblad 15. april), at når jeg kun har fundet tre eksempler på misinformation i hans indlæg, så må jeg jo i substansen være enig i resten af det, han skriver. Specifikt, at SF altid finder en vinkel, hvor Socialdemokratiet kan få vores støtte, og at der er uanstændigt at antyde, at Venstre har en dagsorden om at fremme privatskolerne på bekostning af folkeskolen.

Nu er det jo sådan, at debatindlæggets kunst også er begrænsningens kunst. Når jeg ikke kommenterer de to elementer i Oles oprindelse replik, så er det dermed ikke ensbetydende med, at jeg samtykker.

At vi ofte er enige med Socialdemokraterne i byrådet er vel ikke overraskende. For selvom der løbende igennem årene har været uenigheder med Socialdemokraterne - senest i forbindelse med OK18 - så er vi grundlæggende enige om den retning, vi ønsker for Horsens Kommune. Derfor er vi jo også en del af borgmesterens "parlamentariske" grundlag. Når det er sagt, så det er jo værd at bemærke, at Venstre og alle andre partier i byrådet jo også har stemt for de seneste mange budgetaftaler i kommunen. Gør det så hele byrådet til socialdemokratisk halehæng?

Det står fast, at Venstre i 2010 ønskede at lukke Midtbyskolen, der ligger omkranset af privatskoler i Horsens midtby. Det var SF imod, for det ville have betydet, at folkeskolen i midtbyen ville have fået dødsstødet og privatskolerne ville have fået fuldstændig dominans i den centrale midtby.

Når der i sagsfremstillingen omkring Lindvigsvej står, at lokalekapaciteten på Kildegade kan rumme alle de nuværende elever på Lindvigsvej, så er det selvfølgelig for at informere politikerne om, at alle elever, hvis alle valgte det, ville kunne være på Kildegade. På samme måde som det også blev undersøgt om alle elever ville kunne være på Fussingsvej, hvis alle valgte det. Der lå altså ingen beslutning om udelukkende at flytte Lindvigsvej til Kildegade i administrationens forslag, sådan som Ole påstår.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce