Forslag: Luk Bøghsgade for gennemgående trafik og tillad kun gennemkørsel for udrykningskøretøjer

Forslag: Luk Bøghsgade for gennemgående trafik og tillad kun gennemkørsel for udrykningskøretøjer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Gert Bergstein, Bøghsgade 15, Horsens
Søren E. Alwan
Debat. 

Læserbrev: Jeg forstår godt beboerne på Frydsvejs bekymring for ideen om to ensrettede veje mellem Langmarksvej og Sundvej (læserbrev 2. marts, red.)

Det vil uanset hastighedsdæmpende foranstaltninger resultere i, at nogen kører for stærkt, når der ikke er modkørende trafik at tage hensyn til.

Jeg forstår derimod ikke, hvorfor der skal være en overordnet vej igennem vores boligområde. Jeg troede, at hele ideen med en ringvej var at lede trafik udenom!

Vores boligområde er fysisk ikke særlig stort, så der vil aldrig være lang vej udenom. Derfor mener jeg, at man også skal lukke Bøghsgade for gennemgående trafik og kun tillade gennemkørsel for udrykningskøretøjer.

Det kan laves enkelt og billigere end den plan, som trafikudvalget nu har anbefalet til vedtagelse i byrådet.

Jeg har ikke ord nok til rådighed her til at beskrive, hvordan de praktiske detaljer kan løses.

Den trafik, jeg kan forestille mig, der ville benytte Bøghsgade som smutvej, kan uden væsentlig omvej benytte Langmarksvej og Sundvej.

Det vil betyde, at aflastningen på Sundvej bliver lidt mindre end i den foreslåede plan, men der vil dog stadig komme betydeligt mindre trafik på Sundvej end nu.

De penge man sparer ved, at det ikke vil være nødvendigt at lukke sideveje til Bøghsgade og lave trafikdæmpende foranstaltninger på Bøghsgade, kunne man passende bruge til at lave en grøn midterrabat på det brede stykke af Sundvej.

Det vil både virke hastighedsdæmpende, støjdæmpende og ikke mindst forskønne området.

Jeg forstår ikke, hvorfor der skal være en overordnet vej igennem vores boligområde. Jeg troede, at hele ideen med en ringvej var at lede trafik udenom!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce