Eks-borgmester er begejstret over Vitus Bering-planer: En stor og flot statue vil fremhæve hans fornemme indsats

Eks-borgmester er begejstret over Vitus Bering-planer: En stor og flot statue vil fremhæve hans fornemme indsats

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Henning Jensen, Houmannsgade 55, Horsens, fhv. borgmester i Horsens Kommune
Søren E. Alwan
Debat. 

Læserbrev: Det var bestemt opløftende at læse i Horsens Folkeblad forleden, at bestræbelserne på at få rejst en markant statue af vor berømte bysbarn Vitus Bering måske i nærmeste fremtid bliver en realitet.

Det er både flot og rigtigt, at Horsens stadig arbejder for at fremhæve Vitus Berings store betydning for vigtige dele af historieskrivningen, og en velplaceret statue vil være med til at bekræfte dette og naturligvis også, at han er født i Horsens.

Jeg husker stadigvæk i forbindelse med min deltagelse som borgmester i Vitus Berings genbegravelse i 1992, at Kamtjatkas guvernør samt Alaskas viceguvernør og jeg gav hinanden håndslag på at arbejde for at fremhæve hans fornemme indsats, som især Rusland har nydt godt af, og det vil en stor og flot statue også klart bidrage til.

Jeg skal naturligvis ikke blande mig i, om den skal opstilles på Nordhavnen eller det mulige kommende å-forløb, men jeg synes, at begge forslag er gode.

Jeg ønsker komiteen god arbejdslyst og ser frem til et forhåbentlig godt udspil inden alt for længe.

Jeg skal naturligvis ikke blande mig i, om den skal opstilles på Nordhavnen eller det mulige kommende å-forløb, men jeg synes, at begge forslag er gode.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce