Drop nedrivning: Langmarkskolen er ubetinget Horsens Kommunes flotteste skole

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ernst Sørensen, Søndrevej 39, Horsens
Morten Pape/Foto: Morten Pape
Debat. 

Læserbrev: Som tidligere medarbejder ved Horsens Kommune har jeg med stor interesse fulgt med i artiklerne om Langmarkskolen.

Jeg er helt på linje med arkitekterne, der klart anbefaler, at skolen bevares og renoveres. Det er efter min opfattelse ubetinget Horsens Kommunes flotteste skole.

Det, der har fået mig til tasterne, er artiklen 16. marts. Heri fremstår skolen som noget, der er løgn.

Det fortjener skolen ikke. Skolen er arkitektonisk meget flot og er flere steder lavet af materialer, som man ikke engang tør tænke på i dag.

For 10-15 år siden blev der opført en tilbygning mod øst. Tilbygningen er udført med stor respekt for de oprindelige bygninger - også i en grad så man fra afstand tror, at hele Langmarkskolen er fra samme tidsperiode. Godt arkitektarbejde.

Ved at gennemgå tilbygningen har man en model til renovering af den øvrige del af skolen. Denne tilbygning er vel ikke nedslidt.

I artiklen står, at skolen er udført uden sokkel. I en periode havde flere arkitekter en ide om, at en bygning skulle gro op af jorden. Så hvis man graver lidt ned, støder man helt sikkert på en betonsokkel.

Den oprindelige skole har mange skavanker, men er det nok til, at man vil rive skolen ned og samtidig fjerne en tilbygning, der kun har en alder på 10-15 år?

En ting er i hvert tilfælde helt sikkert: Havde der ikke været noget, der hed ghettoplan, ville man på nuværende tidspunkt aldrig have tænkt på en nedrivning af Langmarkskolen.

Den oprindelige skole har mange skavanker, men er det nok til, at man vil rive skolen ned og samtidig fjerne en tilbygning, der kun har en alder på 10-15 år?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce