Briterne trænger til et moderne parlamentarisk system - se på Folketinget

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jørgen Bæk, H C Andersens Vej 2, Løsning
Billede
Debat. 

Læserbrev: Det britiske parlaments mystik - over- og underhus, det første med 700 livstidsudpegede "baroner og baronesser" fortrinsvis valgt af premierministeren, og et underhus med 646 demokratisk valgte politikere, som er placeret på siddepladser i form af lange bænke, siddende over for hinanden, med en Speaker of the House til at råbe meget højt op og slå i gulvet, når skænderierne tager overhånd.

Samtidig trænger denne glorværdige bygning i høj grad til en renovering anslået til 30 mia. kr.

Rent praktisk skal man møve sig forbi en lang række kolleger, hvis man skal ud, og står disse op, er det endnu værre.

Er der noget at sige til, at det er svært for Theresa May? Jeg beundrer hendes kampvilje.

Alene disse kaotiske omgivelser er jo med til at vanskeliggøre brexit-forhandlingerne, ja, nærmest sabotere dem.

Jeg tror, at vi alle holder meget af briterne og deres traditioner, men de trænger til at få et moderne parlamentarisk system med en praktisk udformning, og her synes jeg, at det danske folketing ser ud til at fungere godt.

Man kunne få den tanke, at hvis det britiske parlament var moderne indrettet, havde brexit-forhandlingerne set bedre ud og ville måske for længst have været afsluttet.

Man kunne få den tanke, at hvis det britiske parlament var moderne indrettet, havde brexit-forhandlingerne set bedre ud og ville måske for længst have været afsluttet.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce