Ekspert: Bilka bør skære ned på legetøj

Louise Byg Kongsholm, direktør i PEJ Gruppen. Pr-foto

Ekspert: Bilka bør skære ned på legetøj

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

I den store købmandskoncern Salling Group elsker man intern konkurrence. Derfor vil der fortsat blive solgt masser af legetøj i Bilka-varehusene, selv om koncernen med købet af Fætter BR nu også råder over sin egen legetøjskæde.

Nogle af varerne er ens, men priserne vil ofte være højere i Fætter BR end i Bilka.

Det undrer trendeksperten Louise Byg Kongsholm, direktør i PEJ Gruppen i Herning. Hun mener, at en anden rollefordeling internt i Salling Group er nødvendig, hvis Fætter BR skal blive en succes.

- Som udgangspunkt kan det kun lade sig gøre, hvis Bilka skærer kraftigt ned på sit legetøj. Her i Herning ligger der en stor Fætter BR ved siden af Bilka, og det er ikke smart tænkt, siger Louise Byg Kongsholm og fortsætter:

- Du har en stor legetøjsafdeling i Bilka med selvbetjening, gode tilbud og 30 procent rabat på legetøj i hele november. Og så ligger der en Fætter BR med nøjagtig de samme varer til en højere pris i gåafstand ved siden af. Det dur ikke, så det skal de have klaret internt.

Aktiverer legesagerne

Til gengæld er hun spændt på at se, hvordan Fætter BR udfolder planerne om at skabe oplevelser i butikkerne.

Som et forbillede fremhæver hun den verdensberømte legetøjsbutik Hamleys på Regent Street i London, hvor man allerede på fortovet bliver lokket af entusiastisk personale, der fremviser spændende legetøj. Indenfor fortsætter det med masser af ansatte, der lader børnene afprøve alt fra dukker til droner og airhockeyspil.

- De har formået at aktivere legesagerne og skabe oplevelser, så man hænger ud i flere timer, selv om man kun kom for at købe en enkelt gave, siger Louise Byg Kongsholm.

Hun kalder det for "Disney Retail", når butikker bruger kneb fra oplevelsesindustrien til at hive kunderne indenfor.

- Hvor langt kan man gå med at skabe oplevelser i en butik?

- Der er faktisk ingen grænser. Og hvis man har en grænse, så skal man skubbe til den. Der skal være et argument for, at vi som kunder skal forlade sofaen. God kundeservice og medarbejdere, der smiler og kender produkterne, er ikke nok i dag. Det kan du få med online kundeservice og en chatbot (en robot, der på et splitsekund kan besvare de fleste spørgsmål på nettet, red.), så der skal noget andet til, siger Louise Byg Kongsholm.

Ekspert: Bilka bør skære ned på legetøj

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce