Annonce
Horsens

Wall of Sound spiller ud med 10 nye navne

Dj Jens Ashoya er et kendt ansigt i det lokale musikmiljø. Nu har han slået sig sammen med trommeslageren Peter Jessen. Arkivfoto: Morten Marboe

Nu kommer bl.a. lokale artister som Esben Kronborg, Gwænno og King Kross på banen. Billetsalget går som ventet.

Horsens: Med en udmelding om endnu 10 navne er den kommende Wall of Sound-festival i Horsens på plads med to af de tre målsætninger i mottoet "To dage, 20 bands, 200 oplevelser".

De to dage har længe været meldt ud som fredag 7. og lørdag 8. september.

10 musiknavne blev offentliggjort før sommerferien, og nu følger så andre 10, bl.a. flere lokale navne.

De 200 oplevelser er også godt på vej.

- Vi har utrolig mange aftaler, som bliver lavet i neop disse dage. Lige nu er det lidt svært, fordi hele musikmiljøet har været optaget af Smukfest i Skanderborg, og vi har også nogle udfordringer i forhold til tørken. Men vi kan inden længe begynde at løfte sløret for det, der lige fra start har været på tegnebrættet, siger Jepper Vind, daglig leder af KulisseLageret, som sammen med Horsens Kommune, Horsens & Friends og Fængslet står for den kommende festival.

Annonce

De nye navne på Wall of Sound


  • Goss
  • The Courettes
  • Pelle Peter Jensen (+ gæst) fra P3's "Lågsus"
  • Esben Kronborg
  • Gwænno
  • King Cross
  • Trubaduren & hans Rockband
  • We like We
  • Total Hip Replacement
  • DJ Ashoya feat. Jessen

Tidligere har Wall of Sound offentliggjort disse navne: Scarlet Pleasure, Minds of 99, Veto, Benal, Nelson Can, Marvelous Mosell, Emil Kruse, Bikstok, Bogfinkevej samt den svenske indiedronning Jenny Wilson.

Rest in Beats har også været i spil, men har aflyst sin medvirken.

Arrangørerne tager forbehold for andre ændringer.

Gwænno har rumsteret på de horsensianske scener i flere år, altid på vej opad. Senest vandt han Jelling Musikfestivals Quasar-pris. Arkivfoto: Flemming Ege

Lokale bidrag

De 10 nye navne henter Wall of Sound primært i upcoming-miljøet.

Det gælder bl.a. de lokale bidrag: den rutinerede Esben Kronborg, Gwænno, som er velbevandret i urban- og r'n'b-inspireret pop, og King Kross, som spiller elektronisk rock.

Horsens stiller også med en helt ny kombination: dj Jens Ashoya sammen med trommeslager Peter Jessen.

Alle de 20 navne er nu lagt ind i en tidsplan, som de to dage rummer musik fra kl. 14 frem til midnat. Tidsplanen offentliggøres mandag 13. august.

Esben Kronborg kaldes Horsens' mest produktive sangskriver. For nylig skiftede han fra engelsk til dansk i sine teksterr. Arkivfoto: Søren E. Alwan

Tre scener

Festivalen finder sted på det grønne område, der ligger vest for Fussingsvej-indgangen til Fængslet.

De mange bands og solister skal spiller på to scener: en Forest Stage, der ligger mellem træerne på området, og en Freedom Stage, som placeres op mod ringmuren.

- Desuden bliver der en Off the Wall-scene tæt ved indgangen, hvor publikum kan opleve lidt mere popup-agtige koncerter, fortæller Jeppe Vind.

Festivalen satser på 3000 tilskuere.

- Vi har fået rigtig god feedback på programmet både lokalt og i musikmiljøet, og lige nu er vi med billetsalget dér, hvor vi havde regnet med at være, siger Jeppe Vind.

Bag maskerne gemmer sig King Kross - horsensiansk band med afsæt i den elektroniske rock. Pressefoto
The Courettes blander dansk og brasiliansk, når det gælder de to medlemmers ophav. Musikken er rendyrket garage-rock. Pressefoto
Goss bliver første live-act på Wall of Sound. Han krydser grænser musikalsk og har senest fået flotte anmeldelser for sin indsats på Roskilde Festivalen. Pressefoto
Pelle Peter Jensen kender de fleste fra "Lågsus" på P3. Han står som dj for festivalens fredagsbar. Foto: Agnete Schlichtkrull, DR
We Are We eksperimenterer med lyd, der tager afsæt i den klassiske musik. De fire klassiske musikere har fundet lyttere på bl.a. Roskilde Festival og Eurosonic Festival. Foto: Maj Jeanne
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Leder: Dårligt argument for dyrere børnepasning

Fra nytår bliver det dyrere at få passet sine børn i Horsens Kommune. Den slags er en politisk beslutning, og Horsens Byråd er naturligvis i sin gode ret til at sætte prisen op og ned alt efter politisk prioritering. Så langt så godt, og indrømmet, det er svært tit og ofte at skulle forklare prisstigninger, men det er er altså tæt på være verdens dårligste argument, når man forklarer prisstigningen med, at kommunen tilfører syv millioner kroner ekstra til området. Flere kommunale kroner er altså lig med, at man som forældre skal betale mere, lyder logikken. Argumentet holder også så langt, at for at få økonomien til at hænge sammen, når vi skal have passet de små i vuggestue, dagpleje, børnehave eller sfo, er der også en forældrebetaling. Den må maksimalt andrage 25 procent. En sats, der er indført, så ingen kommuner uhæmmet bruger den knap at skrue på, når der skal lægges budget. Nøgleordet her er maksimalt. For det er klart, at forældrebetalingen stiger, når procentsatsen fastholdes, og det samlede budget stiger, men i ordet maksimalt ligger også, at man selvfølgelig kan sætte satsen ned, så forældrene ikke skal betale mere for at få passet børn efter nytår. Der kan være mange gode argumenter for at tilføre midler til børnepasning og at lade forældrebetalingen stige, men der er ingen sammenhæng mellem flere midler og øget forældrebetaling. Horsens Byråd kunne uden problemer vedtage, at det fra nytår skulle være billigere for forældrene at sende deres børn i kommunale pasningstilbud og samtidig tilføre flere midler for at kunne ansætte eksempelvis flere pædagoger. Det kunne eksempelvis være begrundet i at ville tiltrække flere børnefamilier til kommunen. Det er en politisk beslutning med tilhørende solide argumenter, som man så kan være enig eller uenig i, men at sige, at forældrene skal betale mere, fordi kommunen bruger flere penge på området, har ingen logisk sammenhæng.

Annonce