Annonce
Erhverv

Vrøvl med teknikken sætter udlevering af ny tv-boks på hold

Stofa lancerede en ny tv-boks i starten af november sidste år, men udleveringen af boksen, som man lejer for en månedlig afgift, er sat på standby af tekniske årsager. Foto: Thomas Baden Sørensen
Stofa skal have rettet fejl, inden tv-boks, der blev lanceret i november, udleveres til nye kunder. Mange landet over har klaget deres nød på Facebook.

Horsens: En ny tv-boks volder så store tekniske problemer for tv-udbyderen Stofa, at udleveringen af boksene er sat på standby i hele landet.

På Facebook har en del kunder siden nytår udtrykt deres frustrationer og vrede over sort skærm og frysninger i billedet. Nu tager Stofa konsekvensen:

- Vi er ikke stoppet med at sælge boksen, men vi har besluttet at vente med leveringen, siger Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør i Stofa.

Han er med egne ord ikke eksperten udi det tekniske, men der er nogle funktionaliteter, som ikke fungerer for en lille del af dem, der har investeret i boksen, forklarer han.

Annonce

Vi har følt, at den var gennemtestet. Vi mener virkelig, vi har været grundige. Så når sådan noget sker, må vi tage tyren ved hornene.

Suna Nabe Frederiksen, adm. direktør, Stofa

Ordentligt for alle

Den nye boks, der blandt andet giver mulighed for at optage programmer, gå i arkivet syv dage tilbage og tilgå sine apps, kom på markedet primo november sidste år.

- 7000 har til dato bestilt den, og vi er på faktor tre i forhold til forventningerne. Det er vi meget glade for. Cirka 95 procent af dem har en supergod oplevelse, men når der er en teknisk udfordring, bliver det for mange kunder, der har problemer. Det står vi ved. Det skal være ordentligt for alle, siger Sune Nabe Frederiksen.

Han vil gerne undgå forvirring blandt kunder og medarbejdere. Derfor det landsdækkende stop for udlevering. Direktørens bedste bud er, at vi skal hen i marts, før opdateringerne er på plads. Først da leveres bokse igen.

- Har I været for tidligt ude med boksen?

- Vi har følt, at den var gennemtestet. Vi mener virkelig, vi har været grundige. Så når sådan noget sker, må vi tage tyren ved hornene. Jeg vil gerne fortælle om det her, men vi vil også gerne ha' frem, at det ikke er skidt for alle, siger Sune Nabe Frederiksen.

Direktøren for Stofa siger, at der lige nu ikke rigtig er noget at gøre for dem, der står med problemerne.

Enkelte har klaget i butikken

Horsens Fællesantenne-Forening deler adresse med Stofa-butikken på Lichtenbergsgade, og forretningsfører Preben Knoth bekræfter, at der ikke udleveres bokse for tiden. Det er en central beslutning, og den retter butikken sig efter, lyder det.

- Efter jul har der været nogle stykker forbi butikken, fordi der har været problemer, men det er relativt få. Vi kan teste boksene af i butikken, men hvis der er en fejl, når folk kommer herned, er den der også, når de kommer hjem. Vi henviser dem til Stofa, siger Preben Knoth.

- Boksen er et rigtig godt produkt til en attraktiv pris, så det kan næsten kun gå for langsomt med at få fejlene rettet. Hellere i dag end i morgen, siger forretningsføreren.

Den lokale antenneforening er i forhold til programpakker koblet op på Stofas kanalvalg. I januar var TV 2 Sport X gratis prøvekanal, men den kræver nu et tilkøb at få adgang til.

Preben Knoth siger, at man godt kan købe kanaladgang nu og se med på web-tv - og gå syv dage tilbage. Blot kan man ikke optage programmer, så længe man ikke har boksen.

Tv-boksen er udlejningsprodukt, som man betaler 30 kroner om måneden for.

Stofa har en særlig forbindelse til Horsens, da koncernen har rødder i byen helt tilbage til 1959.

Hovedkvarteret lå i Horsens frem til 2016 og er nu i Aarhus.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Hedensted

Restaurantforpagter efter coronaudbrud og serieindbrud: Det kan ikke blive meget værre

Annonce