Annoncørbetalt indhold

Vigtige overvejelser for god online markedsføring

Annonce

Denne artikel er sponsoreret.

Digitale medier og online markedsføring er ord man ikke kommer udenom i dag, når man taler om markedsføring generelt. Dette gælder i alle typer virksomheder, store som små. For at få succes med den online markedsføring og for ikke at poste penge i unødige tiltag er der nogle grundregler og overvejelser du må gøre dig. Det handler om den overordnede strategi, segmentering og målgruppevalg, relevante medier og evt. outsourcing for optimering. Læs mere nedenfor.

Online markedsføring skal følge overordnet strategi

Når den online markedsføringsplan skal eksekveres, er det vigtigt at denne følger den overordnede markedsføringsstrategi i virksomheden. Strategien online skal tage udgangspunkt i den oprindelige plan, da denne plan oftest vil tage udgangspunkt i virksomhedens overordnede strategi, mission og vision.

Indtænk segmentering og målgruppevalg

Inden man vælger de rette medier, er det vigtigt at have styr på segmentering og målgruppe. Det handler nemlig om at anvende online markedsføring der hvor det giver mening. Markedsføring er generelt noget der koster mange penge og derfor er det væsentligt at få segmenteret korrekt. Det betyder online at hvis ens produkter fx henvender sig til ældre mennesker skal man finde de kanaler de anvender. Her er det måske ikke så meget de sociale medier der skal så meget i brug.

Brug relevante medier

I forlængelse af ovenstående, vil der online være mange forskellige kanaler der kan bruges. Foruden banner reklamer kan man anvende alt fra sociale medier til SEO relaterede artikler og relaterede hjemmesider. Det eller de medier du vælger at anvende, skal være forbundet måde til din målgruppe, men også til din online markedsføringsstrategi.

Få hjælp udefra

Hvis du ikke selv er ekspert inden for online markedsføring eller markedsføring generelt, kan det godt være en idé at outsource opgaven og få hjælp udefra. Alt efter størrelsen på virksomheden kan man vælge at ansætte en til opgaven enten fast eller freelance. Ligeledes kan man hyre et bureau der kan bistå med opgaven. Ved at outsource den del af virksomheden der ikke direkte tilfører værdi, vil man optimere sine processer. For mens du fokuserer på virksomhedens hoved produkt/ydelse, kan en anden tage sig af det de er bedst til, nemlig markedsføringen. På denne måde vinder du og din virksomhed hele vejen rundt.

Online markedsføring er en løbende opgave

Markedsføring generelt er ikke gjort med et. Det er en opgave der hele tiden skal vedligeholdes og udvikles. Du skal derfor løbende tage markedsføringsstrategien op til revision og se om den stadig holder. Du må hele tiden være opmærksom i forhold til ændring af kanaler eller nye der kommer til. Hvis man skal fortsætte med at have succes med den online markedsføring, skal ovenstående overvejelser løbende justeres og tages stilling til.

Det er derfor heller ikke en opgave man bliver færdig med, men løbende må udvikles på. De kræfter der skal ligges i det afhænger meget af størrelse på virksomheden, da store virksomheder har bedre muligheder, men typisk også større behov for hele tiden at optimeres. De små virksomheders behov må dog ikke undervurderes.

Denne artikel er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.