Annonce
Horsens

Ups: Kommunen sendte fysiske breve om trafikændringer til 400 børn

- Nej, vi ka' ikke komme ned ad Fussingsvej. Det står der i det brev, vi fik af kommunen. Tegning: Julius

Beboere i området ved Fængslet i Horsens har via digital post modtaget et informationsbrev om Europæisk Middelalder Festival. Dog har en fejl betydet, at brevet også er sendt ud som fysisk post til knap 400 børn.

Horsens: Når Fængslet i næste weekend danner rammerne for Europæisk Middelalder Festival, forventes et rykind på over 50.000 gæster.

Det betyder flere restriktioner i trafikken, og derfor har Horsens Kommune sendt et brev med praktiske informationer ud til omkring 2000 beboere i området.

Ligesom andre breve fra kommunen er dette brev sendt ud via digital post, så det kan læses online. Men på mystisk vis er det også havnet hos 400 børn i kvarteret - som fysisk post vel at mærke.

Annonce

Trafikrestriktioner under Middelalderfestivalen

Fussingsvej afspærres for uvedkommende kørsel fra fredag 24. august klokken 9 til søndag 26. august klokken 8.Der etableres standsnings- og parkeringsforbud i nærområdet på vejene omkring Fængslet.

I stedet bliver der etableret parkeringspladser på græsarealer ved Viborgvej og Priorsløkkevej. Handicapparkering foregår på Vesthallens p-areal, mens cykelparkering kan ske ved Hede Nielsens Vej.

Under hele festivalen bliver der i øvrigt foretaget parkeringskontrol af p-vagter.

Dette brev er ved en fejl sendt ud som fysisk post til 400 børn, der bor omkring Fængslet. Brevet informerer om trafikændringer i forbindelse med Europæisk Middelalder Festival 2018. Foto: Anders Kynde

Familie kan have modtaget fem breve

Ifølge Horsens Kommune er der dog ikke tale om normal praksis. Det forklarer Tine Nørgård, der er projektkoordinator ved Europæisk Middelalder Festival.

- Der er desværre sket en eller anden fejl i udsendelsen, som gør, at der er blevet sendt breve til børn, der er fritaget fra digital post (alle børn under 15 år er fritaget digital post fra det offentlige, red.). Vi kan se, at det drejer sig om cirka 400 personer, siger Tine Nørgård.

Eksempelvis betyder det, at en familie med mor, far og tre børn under 15 år kan have modtaget fem informationsbreve om trafikændringer til Europæisk Middelalder Festival. To i den digitale postkasse til mor og far, mens tre breve er landet i den fysiske postkasse til de tre børn.

Ærgerlig fejl

Tine Nørgård fortæller, at når kommunen udsender breve til borgerne, foregår det via et automatisk program.

- Når vi har valgt et bestemt geografisk område at sende til, kan vi eksempelvis vælge, om vi vil sende brevet til den ældste beboer på adressen eller til alle beboere. Har man en digital postkasse, vil man modtage brevet digitalt, mens alle, der er undtaget digital post, vil få det som fysisk brev, forklarer hun.

Hun har fået kommunens it-folk til at undersøge sagen.

- Det er vanskeligt at klarlægge, hvordan fejlen helt præcist er opstået. Derfor kan vi ikke se, om det er en menneskelig eller en teknisk systemfejl. Men det er en ærgerlig fejl, og det skal naturligvis ikke ske igen, siger Tine Nørgård.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Erhverv

Farvel til et stykke dansk industrihistorie: Kommunens største virksomhed skifter navnet ud efter 140 år

Leder For abonnenter

Leder: Tre broprojekter kæmper om politikernes gunst

En bro fra Kalundborg til Hou over Samsø? En ny Lillebæltsbro, enten ved siden af den gamle eller måske som en forbindelse fra Bogense til Juelsminde? Eller hvad med en bro fra Faaborg på Fyn til Als? Visionerne om nye broer, der kan forbinde Vest- og Østdanmark er mange. Og for mange til, at de alle kan blive til virkelighed. Groft sagt er der tre store bro-ønsker: en Kattegatbro, en ny Lillebæltsbro og en Als-Fyn-forbindelse. To af dem kan komme til at sætte meget markante aftryk i Østjylland. De seneste dage har regionsrådsformand i Syddanmark Stephanie Lose (V) gjort sig til talsmand for, at der er brug for en samlet analyse af de tre bro-ønsker. Det er såmænd ikke første gang, hun ytrer den holdning. Det gjorde hun også i efteråret. Men det gør ikke hendes budskab mindre vigtigt eller aktuelt. Det er sindssygt vigtigt, at politikerne på Christiansborg får en analyse, der tager højde for alle tre broprojekter. For ”det kan ikke undgås, at de påvirker hinanden. Det er store projekter, og derfor giver det mening at se det i en sammenhæng,” som Stephanie Lose siger. Og uden en samlet analyse er det yderst svært at gennemskue, hvad der er den bedste løsning. Der er så mange ting, der skal tages i betragtning: nuværende og fremtidige trafikbehov, hensyn til miljøet, påvirkning af natur og boligområder, økonomi, holdbarhed osv. Samtidig er der meget stærke interessegrupper, der - oftest funderet i en geografisk tilknytning - arbejder ihærdigt for én bestemt løsning. Ud fra devisen, at det handler om at råbe op, hvis man vil have indflydelse. Det er godt og demokratisk, men de, der skal træffe beslutningen, har brug for at blive klædt på til at kunne se mere end de forskellige lokale behov for en bro. De skal have et overblik. Umiddelbart synes jeg, at en ny Kattegatforbindelse lyder attraktiv. Men det vil blive en meget dyr bro, så kan vi for de samme eller færre penge få en anden trafikal løsning, der er bedre? Jeg ved det ikke. Men det skal politikerne helst vide, inden de skal beslutte sig. Så kom med den analyse.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];