Annonce
Læserbrev

Udvalgsmedlem i replik: Derfor er det svært at kommentere sagen

Læserbrev: Hej, Søren Christensen. Tak for dit læserbrev ("Mærkeligt at syv kendte personer i dette udvalg ikke har tid til at svare", red.) angående placering af en radiomast på gl. stadion-arealet (eller ved siden af banerne).

Søren, jeg må beklage, at vi endnu ikke har set sagen til behandling i MTK. Vi kender sagen fra avisen ligesom du, derfor er det svært at kommentere sagen.

Med hensyn til at forære fire til fem mio. kr. væk på Gl. Stadion, så er det en økonomisag, som henhøres til økonomi- og erhvervsudvalget. Men jeg formoder da, der bliver opkrævet forrentning af det eventuelt udlejede areal til masten, hvis den kommer.

Vi har en klimaplan, som der arbejdes ud fra, og der er der afsat midler til at starte de foreslåede tiltag, som giver mest for pengene lige nu og dermed få stoppet vandet, inden det løber gennem byen (styrer vandstrømmen inden byen).

Det vand, som vil falde i byen, vil så have bedre muligheder for at bruge de styrede kanaler, som er i byen, til vandet (åen).

Det betyder ikke, at der ikke skal laves noget i byen også. Det bliver så i næste etape, for vi ser jo budget og planlægning over en tre til fire års periode.

I Vestbyen har vi jo en enestående mulighed for at samle vandet deroppe og dermed styre det gennem å-systemet i denne ende af byen også.

Annonce
Elvin J. Hansen. Arkivfoto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Det er ikke småpenge, der går tabt, når danskerne holder i kø og venter på en ny infrastrukturplan

Læserbrev: Bilisterne holder i kø på de danske veje. Alligevel har regeringen parkeret planerne om en ny infrastrukturplan. Den tidligere VLAK-regering og Dansk Folkeparti havde ellers indgået en aftale om at investere over 110 mia. kr. i infrastruktur. En investering, der skulle sikre vækst og mindre spildtid i trafikken i hele landet. Inden Socialdemokratiet overtog regeringsmagten, fremsatte de en infrastrukturplan, der havde store ligheder med vores. Men nu vil regeringen hverken fortælle, hvilken dag, måned eller sågar hvilket år de indkalder til forhandlinger om en ny infrastrukturplan. Det er bekymrende og kritisabelt. Det er ikke småpenge, der går tabt, når danskerne holder i kø og venter på en ny infrastrukturplan. Trængslen medfører et samfundsøkonomisk tab på over 20 mia. kr. om året. 20 mia. kr., der for eksempel kunne være brugt på kernevelfærd og grøn omstilling. Når regeringen vil starte forfra med at forhandle en ny aftale, skyldes det blandt andet, at de vil gennemføre dyre og unødvendige togfonds-projekter. Hver gang Socialdemokratiet vil bruge én krone på jernbaner, har de én mindre krone til vejprojekter. Så når transportministeren vil bygge en ny, dyr togbro over Vejle Fjord, er der fem mia. kr. mindre til eksempelvis en styrkelse af vejnettet omkring Vejlefjordbroen, en midtjysk motorvej eller en udvidelse af E45 fra Vejle til Skanderborg. I Venstre kæmper vi for, at der hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger, så vi får løst de massive trængselsudfordringer og skabt et mere velstående samfund.

Danmark For abonnenter

Hun blev mishandlet og indespærret: - Jeg ville stikke af, men jeg kunne ikke

Annonce