Annonce
Horsens

To bilhandlere er flyttet: Ja, vi har byttet plads

Kraft Biler er flyttet i nye rammer på Marsallé. Her er der ikke bare blevet mere plads i udstillingen indenfor, men også udenfor, hvor indehaver Carit Bach Jensen har valgt at rydde hæk, træer og buske af vejen til fordel for plads til flere biler. Foto: Michael Svenningsen
Autofokus Horsens har købt ejendommen, hvor Kraft Biler Horsens har boet siden 2010. Nu er Autofokus flyttet ind, og Kraft Biler har overtaget det lejemål, som Autofokus rykkede ud af.

Horsens: Kraft Biler Horsens er flyttet fra Torstedallé til Marsallé.

- Huset, vi boede i, er blevet solgt, så vi måtte finde noget andet, fortæller Carit Bach Jensen, medindehaver af Kraft Biler.

Køber af ejendommen, hvor Kraft Biler har haft til huse siden 2010, er bilhuset Autofokus Horsens, og Autofokus har med købet selv ønsket at rykke ind i ejendommen, der har facade ud mod Vejlevej.

Annonce
Autofokus Horsens har købt den ejendom, hvor Kraft Biler Horsens boede tidligere. Nu er Autofokus selv rykket ind i ejendommen. Her er det fra venstre indehaver Jens Reffstrup sammen med værkfører Kenneth Vang og sælger Freddy Petersen. Foto: Michael Svenningsen

Mere plads på Marsallé

Det blev dog ikke svært for Kraft Biler at finde nye rammer. Autofokus havde nemlig til huse i et lejemål på Marsallé 19, og da Autofokus opsagde dét lejemål, stod Kraft Biler klar til at tage over.

- Vi har kigget på mange forskellige muligheder, men lokalerne på Marsallé havde lige det, vi havde brug for, og det ligger i det gode bilområde, tæt på motorvejstilkørslen og kun 500 meter fra vores tidligere adresse, så det var det eneste rigtige

- Så ja, enden af det hele blev, at vi har byttet plads, siger Carit Bach Jensen fra Kraft Biler.

Han glæder sig over at have fået mere plads på Marsallé.

- Vi har fået 600 kvadratmeter, hvilket er cirka 100 kvadratmeter mere, end vi havde før, så vi har kunnet udvide butikken en del, siger han.

Samtidig har han skabt mere plads til at udstille biler uden for forretningen på Marsallé.

- Der var en hel del træer, buske og hæk, som vi har haft en entreprenør til at rykke op. Nu har vi fået lavet et pænt område med dobbelt så meget udstillings-plads som tidligere, siger han.

Også værksted og autohjælp

Kraft Biler boede kun til leje i en del af den ejendom på Torstedallé, som Autofokus har købt.

I den anden ene af ejendommen har Super Dæk Service haft til huse, inden dækfirmaet i sommer flyttede til Orionvej.

- Bilhandlen har vi først flyttet rundt her 1. april, men den anden del, hvor Super Dæk boede, rykkede vi ind i for godt fire måneder siden, siger Jens Refstrup, indehaver af Autofokus.

Den del benytter han dels til Autofokus' værksted og dels til sit andet firma, SOS Dansk Autohjælp Østjylland.

Kraft Biler brugte de første dage på den ny adresse til at shine lokalerne op. De nye rammer indvies med et åbent hus-arrangement 21. og 22. april, fortæller indehaver Carit Bach Jensen. Foto: Michael Svenningsen
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Leder: Hovedgård skal vælge mellem turbo eller første gear

Det var lidt af en bombe, borgmester Peter Sørensen lod springe i begyndelsen af januar under en ellers fredelig nytårskur på ældrecentret i Hovedgård. Efter flere år i en mølpose løftede han ønsket om et togstop i den gamle stationsby mellem Horsens og Aarhus ud i det fri. Som bekendt er det hans socialdemokratiske partifæller, der danner regering, og det er formentlig ingen tilfældighed, at emnet lige netop i år var et vigtigt element i talen på Skovly. En af regeringens store uløste opgaver er at indgå et bredt forlig om den fremtidige infrastruktur, både hvad angår vej- og togtrafik. Dansk Folkeparti har for længst meldt sig ud af den gamle togfond-aftale, og det smalle infrastrukturforlig fra foråret 2019, som den daværende borgerlige regering indgik netop med DF, er lagt på is. I stedet har transportminister Benny Engelbrecht meddelt, at han vil gå efter et nyt bredt forlig om infrastrukturen og puste nyt liv i aftalen om togfonden. Ingen af delene står øverst i regeringens arbejdsprogram, men mon ikke Horsens-borgmesteren har vurderet, at det er god timing at starte nu, hvis de lokale kræfter skal mobiliseres og være med til at overbevise folketingspolitikerne om, at Hovedgård skal have et togstop. Derfor er det en vigtig beslutning, de lokale borgere og i første omgang lokalrådet skal træffe: Vil vi helst fortsætte i det nuværende tempo, hvor der stille og roligt bliver bygget nye lejligheder og solgt nogle få byggegrunde - eller vil vi have sat turbo på udviklingen? Der er ingen tvivl om, at Hovedgård vil blive yderst attraktiv som pendlerby i forhold til Horsens og i endnu højere grad Aarhus, hvis der kommer et togstop. I dag begrænser tilbuddet om offentlig trafik sig til busrute 202, og det tager ca. en time at komme til Aarhus og 25 minutter til Horsens. Hovedgård har før vist, at den rummer masser af initiativ og sammenhold. Ellers var der aldrig blevet sat gang i så stort et halbyggeri, som tilfældet er. Nu skal byen bare finde ud af, om den endnu engang er klar til at sætte alt ind for at få et togstop.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];