Annonce
Erhverv

Spilleklub er klar til at rulle sig ud i Europa

Bettingfamily anført af Rasmus Pajgaard (tv.) og Aleksandar Stankovic har lanceret sit spilinvesterings-koncept i Sverige, og forude venter Norge, England og med tiden resten af Europa, som en ny app skal bane vejen til. En app, som en bruger i Italien i øvrigt allerede har hentet ned. Pressefoto
Kan spil på sportskampe sammenlignes med seriøse investeringer i for eksempel aktier? Ja, mener de fire østjyder, som står bag Bettingfamily, der på to år har hvervet mere end 1000 medlemmer i Danmark, og nu er på vej til at sprede konceptet med eksperttips på abonnement til Sverige, Norge og England.

HORSENS: Risikospredning, overblik over indsatsen og tålmodighed på den lange bane.

Det er nogle af de væsentligste faktorer, som investorer på aktiemarkedet har for øje, når de forsøger at få formuen til at vokse. Og det er præcis de samme faktorer, som spilleklubben Bettingfamily peger på som afgørende for et fornuftig afkast på markedet for spil og gamling.

Og de fire iværksættere bag Bettingfamily er ikke blege for at sidestille spil på sportskampe med aktieinvesteringer - langt hen ad vejen i hvert fald.

- Vi ved godt, at vi måske bevæger os i en gråzone, men ligesom du heller ikke kan forvente et stort afkast i morgen, hvis du køber aktier i Novo Nordisk i dag, så er udgangspunktet for betting i vores verden heller ikke drømmen om at vinde den store gevinst her og nu. Det kræver i stedet en stor portion vedholdenhed, og at man langsomt bygger sit afkast op, forklarer Aleksandar Stankovic, der er direktør i Bettingfamily, og som ejer selskabet bag - Wingroup ApS - sammen med Rasmus Pajgaard, Nicklas Bigum og Simon Hyldgaard.

De har mødt hinanden henholdsvis i gymnasiet og spillet elitefodbold sammen i AC Horsens.

Bettingfamily

Bettingfamily er stiftet i august 2017 af Aleksandar Stankovic, Rasmus Pajbjerg, Nicklas Bigum og Simon Hyldgaard. Aleksandar Stankovic, Rasmus Pajbjerg og Nicklas Bigum har tidligere spillet ungdomsfodbold sammen i AC Horsens, hvor de kender hinanden fra.

Bettingfamily nåede i regnskabsåret 2018 at omsætte for omtrent 500.000 kroner. På bundlinjen har de foreløbig valgt at reinvestere alle indtægter, og bundlinjen viste derfor -137.000 kroner ved årets udgang. Det sker via virksomheden WinGroup ApS - med adresse i Aarhus - hvor Aleksandar Stankovic er direktør, og som de fire iværksættere, der står bag Bettingfamily, ejer i fællesskab.

Konceptet for Bettingfamily er, at folk der spiller penge på sport, med hjælp fra Bettingfamilys eksperter, kan øge deres chancer for at vinde penge hos spilfirmaerne. Bettingfamilys kunder betaler for at få tips og spilforslag fra eksperterne, og virksomheden tjener derfor penge på den viden, som eksperterne tilbyder.

Foreløbig kan medlemmerne af Bettingfamily få tips fra otte forskellige eksperter, som samlet i skrivende stund kan fremvise en ROI på 6,72 procent i gennemsnit. Tallet bliver opdateret hver dag og ændrer sig derfor løbende.

Det koster 139 kroner per måned per ekspert, som medlemmerne af Bettingfamily ønsker at følge. Bettingfamily anbefaler kunderne at følge mindst to eksperter for at sprede risikoen.

Læs mere på bettingfamily.com

ROI over syv procent

Bettingfamily har i løbet af sine første to år fået mere end 1000 medlemmer ind i folden i Danmark, og de modtager dagligt attraktive spilforslag for den eller de eksperter, som de har valgt at følge. Det koster 139 kroner per måned per ekspert, og Bettingfamily anbefaler medlemmer at få tips fra mindst to af de nuværende otte eksperter for at sprede risikoen.

- Kunderne bestemmer selv, hvilke forslag de vil spille på, og hvor stor indsats de vil lægge per væddemål, men vores eksperter vejleder dem ved at oplyse, hvor stor en procentdel af deres bankroll - den samlede sum til investering - som de anbefaler at bruge på netop denne kamp eller spil, fortæller Aleksandar Stankovic og fortsætter:

- Den aktuelle ROI (return on investment) for vores eksperter er sammenlagt på 6,72 procent. Tallet bliver opdateret hver dag på vores hjemmeside, men det tåler altså fin sammenligning med for eksempel investeringer på aktiemarkedet, og netop gennemsigtigheden er vigtig for os. Der er ingen hokus pokus. Det handler alt sammen om statistik og så eksperter, der kan deres kram.

Bettingfamily sammenligner sig selv med en blanding af den sociale handelsplatform Etoro, hvor førende handlere på aktiemarkedet lader sig kopiere for på den måde at opnå en ekstra indtægt, og en slags Airbnb, hvor eksperter er deres eget produkt, mens platformen sørger for kundeservice og markedsføring.

Eksperterne er provisionslønnet. Det vil sige, jo bedre de klarer sig, jo flere følgere vil de typisk få, og jo højere bliver deres løn. Samtidig understreger Aleksander Stankovic, at gevinsten, som medlemmer spiller sig til hos bookmakerne, er skattefri.

Klar til dobbelt op

Bettingfamily har netop lanceret en ny app, der giver spilleklubbens medlemmer let adgang til spilforslagene på mobile enheder. Og med app'en er oddsklubben klar til at ind på nye markeder. I første omgang står nabolandene Sverige, Norge og England for tur.

- Der er tale om lande, som ligner Danmark i kultur inden for sportsspil og betting. Vi har været igennem en testfase, hvor vi hele tiden har bygget på, og vi har allerede lanceret i Sverige, hvor vi inden for de kommende måneder vil træde på speederen, lyder det fra Aleksandar Stankovic.

Han håber, at Bettingfamily kan fordoble sit antal medlemmer - fra godt 1000 til 2000 - med entréen på de nye markeder inden årsskiftet til 2020.

- Vi har et mål om at blive en global virksomhed, men i første omgang handler det om Europa. Det er et universelt produkt, som er let skalerbart og bygger på fællesskabsfølelsen omkring sport. Samtidig vil vi gerne afmystificere spilbranchen og vise, at hvis man kontinuerligt følger gennemanalyserede eksperttips, så kan man opnå et afkast på samme niveau som aktiehandlen, slutter Aleksandar Stankovic.

Annonce
Forsiden netop nu
Annonce