Annonce
Horsens

Skechers-indehaver efter debut i Horsens: - Det er den bedste åbningsdag, vi har haft

Skechers er kommet godt fra start. Åbningsdagen torsdag 13. juni oversteg langt forventningen for både indehaver af den nye butik på Søndergade 43 og for forretningens nyansatte butikschef, Mads Høegh (billedet). Foto: Søren E. Alwan
Indehaver af den nyåbnede Skechers Store-butik på Søndergade, Jesper Jensen hjalp sine ansatte i butikken på åbningsdagen - en dag, der slog rekord på både omsætning og oplevelse.

Horsens: - Det var en ret fantastisk og meget overraskende åbningsdag, hvor Horsens tog utrolig godt imod vores Skechers butik.

Sådan fortæller Jesper Jensen, der i alt har 10 Skechers-butikker sammen med sin kompagnon Jan Pedersen.

Han var selv til stede på åbningsdagen, 13. juni, for at hjælpe til i butikken.

- Der var proppet med mennesker i butikken hele dagen. Udover butikschef Mads Høegh og stedets tre butiksansatte havde to kolleger fra Aarhus taget turen til Horsens for også at hjælpe til, fortæller Jesper Jensen.

Annonce
Vi var kun fem minutter inde i første åbningsdag, da jeg måtte kalde på en ekstra medarbejder, udover de to og Jesper Jensen, der også var kaldt ind til at hjælpe os.

Mads Høegh

Bedst ud af 10

I butikken bliver kunderne mødt af 400 forskellige slags Skechers-modeller.

Der er tale om en ren konceptbutik, og det synes at falde i en hel del horsensianers smag.

I hvert fald melder Jesper Jensen om en yderst travlt første åbningsdag, der langt oversteg den omsætning, man ellers havde kalkuleret med.

- Det er den bedste åbningsdag, vi har haft, blandt vores 10 Skechers-forretninger.

- Det er både på selve omsætningen, som jeg ikke vil komme mere konkret ind på, der langt overstiger vores forventning, og på oplevelsen - altså den måde, vi er blevet taget imod på og de mange positive kommentarer, vi er blevet mødt med fra kunderne, siger Jesper Jensen.

Mere hjælp

Også stedets butikschef, 23-årige Mads Høegh, bekræfter den travle åbningsperiode.

- Vi var kun fem minutter inde i første åbningsdag, da jeg måtte kalde på en ekstra medarbejder, udover de to og Jesper Jensen, der også var kaldt ind til at hjælpe os.

- Det er alletiders, vi er kommet så godt fra start, siger han og smiler.

Mads Høegh er bosat i Aarhus med sin kæreste, og er oprindeligt fra Ryomgård på Djursland.

Hans tre, nye kolleger og butiksassistenter er alle lokale kvinder, Kamilla Bergholt Jørgensen, Kathrine Svanborg-Linsaa og Melda Batak.

Skechers Store havde første åbningsdag 13. juni. Det blev en dag med ekstra bemanding i butikken, der dagen lang var fyldt med kunder. Foto: Søren E. Alwan

Som "papdreng"

Den horsensianske Skechers Store hører rent organisatorisk under Skechers Skandinavien, der i alt består af 39 butikker med 20 butikker i Danmark, herunder Jesper Jensen og Jan Pedersens butikker, der er fordelt på otte forretninger i Jylland og to på Fyn.

Grunden til skobutikkens tilsyneladende popularitet tillægger Jesper Jensen selve skoenes udformning og dermed appel.

Han forklarer:

- Vi har med et skomærke at gøre, der er vellidt blandt mange - også de, der har lidt besværlige fødder. Der er noget for enhver smag, siger han.

Jesper Jensen er desuden ganske tilfreds med den nye butikschef Mads Høegh, som han har hentet ind til den nye Horsens-butik fra den ene af i alt to Skechers-butikker i Aarhus.

- Mads er en rutineret ansat, der sammen med tre butiksassistenter vil være ansigtet udadtil i det daglige på Søndergade. Det er et godt firkløver, vi har fået sammensat.

- Derfor var det også kun under åbningen, at der var behov for, jeg hjalp til i butikken - i en funktion som "papdreng", hvor jeg sørgerede for at få skokasserne på plads efter hver ekspedition, så strømmen af nye kunder også hele tiden kunne finde rundt i butikken. Og jeg må sige at jeg havde mere end rigeligt at se til, siger Jesper Jensen.

Stedets butikschef er 23-årige Mads Høegh, der blot fem minutter inde i første åbningsdag måtte kalde på ekstra hjælp for at han og personalet kunne følge med efterspørgslen i butikken. Foto: Søren E. Alwan
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Tyson Fury er ny verdensmester

Leder For abonnenter

DR er stadig rigeligt stort

Vi har et enormt stærkt Danmarks Radio, der har rigeligt med ressourcer. Statsradiofonien har ganske vist fra årsskiftet gennemført en række programlukninger som en konsekvens af det seneste medieforlig, men tag ikke fejl: DR er fortsat en stor og velpolstret maskine. Fra at have lidt over fire milliarder licenskroner til rådighed hvert år til at drive den vidt og på nogle områder vildt forgrenede koncern, skal DR fremover klare sig med knap fire milliarder kroner årligt. Det er uanset synsvinkel fortsat et kæmpestort beløb og sikrer DR og dermed staten en meget dominerende medieposition i Danmark. Der er blevet fyret chefer, der er blevet fyret medarbejdere, der er blevet lukket programmer og såmænd også kanaler. Signalet til DR var fra politikernes side klart. Public service er vigtigt, fokuser på kerneopgaven. Public service kan være svært at få greb om. Men det er i hvert fald noget andet end det, markedskræfterne bærer frem. DR skal fokusere på det, andre medieaktører ikke allerede laver. DR skal ikke bare være mere af det samme, men et reelt alternativ til gavn for demokrati, sammenhængskraft og mangfoldighed. Derfor må man undre sig. DR er nærmest gået reality-amok. Danske Damer i Dubai. Øen. Familien Asbæk. Og "Fars Pige" - lad os holde fast i den. En problemstilling om unge og forældre er bestemt relevant i public service-perspektiv. Men en serie om et forskruet københavnsk familieforhold er en udstilling af ekstremer. Det er ikke dokumentar, det er et freakshow. Det samme kan man sige om serien ”Cougarjagt”. Det kan være public service at kigge ind i parforhold, i kærlighed og samliv. Også på tværs af generationer. Men så er det ikke rendyrket reality-tv om en førtidspensionist, der har sex med unge mænd. Det er godt tv. Det er underholdning. Men det er altså tv, der produceres i store mængder på de kommercielle tv-kanaler, alle TV3-varianterne og kanal 4, 5, 6 og så videre. Det er ikke derfor, vi har DR. DR må gerne samle et stort publikum. Men det skal ikke være på at kopiere det private marked. DR får en enorm statsstøtte for at levere noget andet. Kan koncernen ikke det, er der bestemt basis for endnu en nedjustering af DR.

Annonce