Annonce
Brevkasse

Se juristens svar: Hvor lang tid tilbage kan Falck kræve penge for abonnement?

Kunden fik installeret tyverialarmen, men de månedlige opkrævninger udeblev. Arkivfoto: Mette Mørk
Annonce

I september 2012 købte jeg en Falck-alarm på en stand i Bilka. Alarmen blev installeret, og jeg betalte installationsgebyret på 1995 kr.

Imidlertid har jeg aldrig modtaget opkrævninger på det månedlige abonnement, hvilket jeg nu har erfaret skyldes den omstændighed, at jeg kom til at skrive et forkert kontonummer i PBS-aftalen.

Jeg vil nu rette henvendelse til Falck for at få rettet op på fejlen, men hvor lang tid tilbage kan Falck kræve pengene ?

Alarmen har været aktiveret en gang, hvor jeg ved en fejl kom til at slå den til.

Abonnenten

Svar

Kravet mod dig bliver som udgangspunkt forældet tre år efter, virksomheden kunne kræve, at du betalte.

Er forældelsesfristen overskredet, kan virksomheden derfor ikke længere kræve, at du betaler regningen.

Det helt enkle svar er derfor, at Falck kan kræve, at du betaler for abonnementet tre år tilbage.

Annonce

Mest læste

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Horsens For abonnenter

Borgmester er ærgerlig over Learnmark-beslutning - bestyrelsesformand åbner dør på klem

Horsens

Positive tendenser i Horsens Kommune: Smittetal falder for første gang i en uge

Annonce