Annonce
Horsens

Se billederne: Horsens rockede til Late Night

Da først arrangementet kom i gang, var horsensianerne med på legen og rockede med. Foto: Michael Svenningsen

Rockshow dannede par med Late Night, da horsensianerne tog hul på septembers gode tilbud.

Horsens: Man kunne fristes til at tro, at det var en ny byport, der var skudt op på Søndergade fredag eftermiddag. Det var det dog ikke, men derimod en 10 meter høj scene som led i TV2 Charlies tv-program "Rockshow", der fredag aften blev afviklet i Horsens midtby.

Tv-programmet sendes hen over efteråret på TV2 Charlie, og allerede fra i morgen og 10 lørdage i alt kan man se med fra kl. 23 på TV2 Charlie.

Scenen har været platform i fem danske byer for nogle af dansk rocks store navne gennem de seneste 30 år, og i Horsens blev det Moonjam, Nikolaj & Piloterne, Anne Dorte Michelsen og Allan Olsen, tilskuerne fik et nostalgisk lyt til. Efter en forsinkelse på et lille kvarter, hvor de 600 siddepladser i midterzonen lige skulle fyldes helt op til ære for tv-fotograferne, kunne aftenens vært Anders Blichfeldt slå tonen an til en glad aften med de fire rocknavne.

Søndergade og sidegader begyndte først da for alvor at syde af stemning, for samtidig med showet holdt CityHorsens Late Night med masser af indkøbsaktivitet helt oppe fra Torvet og ned igennem gågaderne.

Annonce
Både børn og voksne fyldte godt op foran den midlertidge scene. Foto: Michael Svenningsen

Alt gik fint

Vejrguderne var også med arrangementet, trods en skylle midt på eftermiddagen, for solen skinnede fra en næsten skyfri himmel, og så var det oplagt og næsten symbolsk for Moonjam at lægge ud med hittene "Shaida" og "Gennem Ild og Vand" som første band af de fire.

Den netop afgåede citychef Pernille Perigaard var tovholder på arrangementet og kunne konstatere, at forberedelserne op til det store arrangement med TV2 forløb fantastisk godt.

- Alt gik rigtigt fint. Scenen faldt på plads uden problemer, og vi måtte kun lige fjerne et par cykelstativer. Og så har vejret jo været med os, fortalte en glad Pernille Perigaard.

Konferencier Anders Blichfeldt på scenen. Foto: Michael Svenningsen
Foto: Michael Svenningsen
Foto: Michael Svenningsen
Foto: Michael Svenningsen
Foto: Michael Svenningsen
Foto: Michael Svenningsen
Foto: Michael Svenningsen
Foto: Michael Svenningsen
Foto: Michael Svenningsen
Foto: Michael Svenningsen
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Leder: Hovedgård skal vælge mellem turbo eller første gear

Det var lidt af en bombe, borgmester Peter Sørensen lod springe i begyndelsen af januar under en ellers fredelig nytårskur på ældrecentret i Hovedgård. Efter flere år i en mølpose løftede han ønsket om et togstop i den gamle stationsby mellem Horsens og Aarhus ud i det fri. Som bekendt er det hans socialdemokratiske partifæller, der danner regering, og det er formentlig ingen tilfældighed, at emnet lige netop i år var et vigtigt element i talen på Skovly. En af regeringens store uløste opgaver er at indgå et bredt forlig om den fremtidige infrastruktur, både hvad angår vej- og togtrafik. Dansk Folkeparti har for længst meldt sig ud af den gamle togfond-aftale, og det smalle infrastrukturforlig fra foråret 2019, som den daværende borgerlige regering indgik netop med DF, er lagt på is. I stedet har transportminister Benny Engelbrecht meddelt, at han vil gå efter et nyt bredt forlig om infrastrukturen og puste nyt liv i aftalen om togfonden. Ingen af delene står øverst i regeringens arbejdsprogram, men mon ikke Horsens-borgmesteren har vurderet, at det er god timing at starte nu, hvis de lokale kræfter skal mobiliseres og være med til at overbevise folketingspolitikerne om, at Hovedgård skal have et togstop. Derfor er det en vigtig beslutning, de lokale borgere og i første omgang lokalrådet skal træffe: Vil vi helst fortsætte i det nuværende tempo, hvor der stille og roligt bliver bygget nye lejligheder og solgt nogle få byggegrunde - eller vil vi have sat turbo på udviklingen? Der er ingen tvivl om, at Hovedgård vil blive yderst attraktiv som pendlerby i forhold til Horsens og i endnu højere grad Aarhus, hvis der kommer et togstop. I dag begrænser tilbuddet om offentlig trafik sig til busrute 202, og det tager ca. en time at komme til Aarhus og 25 minutter til Horsens. Hovedgård har før vist, at den rummer masser af initiativ og sammenhold. Ellers var der aldrig blevet sat gang i så stort et halbyggeri, som tilfældet er. Nu skal byen bare finde ud af, om den endnu engang er klar til at sætte alt ind for at få et togstop.

Horsens For abonnenter

Baggrund: En ordentlig rutsjebanetur for et togstop

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];