Annoncørbetalt indhold

Søgemaskineoptimering – Hvad er det og kan det betale sig at outsource det?

Dette indhold er sponsoreret

Søgemaskineoptimering også kaldet SEO i daglige tale er processen hvori en hjemmeside rangerer bedre på søgemaskiner. Du ved nok i store hele hvad SEO handler om, jo bedre og mere relevant indhold du har på din hjemmeside, jo højere ranger den på søgemaskinerne som blandet andet Google, Bing, osv.

Men selvom parametrene er bedre og relevant indhold på de søgeord du gerne vil vises højt på, så er det dog nemmere sagt and gjort.

Annonce

SEO er nemlig ikke bare at skrive en tekst på din hjemmeside som du tror dine besøgende ville kunne lide. SEO er teknisk og kræver viden inde for feltet, der findes nemlig flere dele af SEO.

Der er 2 hovedkategorier som SEO er delt op i som består af følgende:

-On-page: Teknisk SEO, SEO Content, Konverteringsoptimering

-Off-page: Linkbuilding

Der er selvfølgelig en hel del andre opgaver at gå i dybden med men for nu vil vi holde os til de vigtigste punkter.

Hvis du er i tvivl om hvad de forskellige elementer egentlig betyder, så er det helt fair, jeg har omformuleret de vigtigste punkter så de er lidt nemmere at forstå for dig:

-Kvaliteten af dit indhold på din side: Giver du dine brugere en god oplevelse?

-Antallet og kvaliteten af de links (backlinks), som peger på din hjemmeside

-Designet og hastigheden af din hjemmeside

Du kan måske allerede nu begynde at mærke hvor komplekst et univers som SEO er og vi er altså kun ved toppen af isbjerget, udover de tekniske elementer er det altså vigtigt der er en rød tråd på din hjemmeside og det SEO arbejder du laver.
Det kan dog være svært at overskue at skulle starte op på, og som det er med SEO er det ikke et arbejde som er færdigt lige så snart du har sat det op, det kræver nemlig jævnlig pleje og optimering, det kan derfor være en fordel at uddelegere til mennesker som arbejder med SEO på dagligplan, som har viden, passionen og tiden til at gøre lige præcis din hjemmeside til den som rangere højst på søgemaskinerne!

Selvom det altid er dyre at outsource end at gøre det selv, og især SEO som kun er en post som koster tid, så er det vigtigt at kigge på den værdi det kan give og se SEO som en investering. Og det kan lige præcis et SEO bureau hjælpe dig med.

Det kan nemlig nogle gange være forvirrende eller uoverskueligt at skulle investere i SEO for det er stort set umuligt at få hurtige resultater og hvis man er i tvivl om hvilket afkast man får ud af det på den lange bane, så er det ikke altid et nemt valg.

Men med det i mente, så kan det næsten ikke understreges nok at SEO er en investering der i langt de fleste tilfælde giver overskud og profit. Det er nemlig umuligt at sælge noget hvis kunderne ikke ved at du findes.
Der er selvfølgelig mange forskellige måder at markedsføre sig selv på og som alle har forskellige fokus punkter. SEO er dog en fremragende måde at få trafik ind på din hjemmeside på og samtidig er kunderne væsentlig længere fremme i købstragten, da de jo netop aktivt har søgt på et søgeord som du har valgt at rangere på.

Det kan derfor godt betales sig at outsource sine opgaver til et SEO bureau som du føler dig godt tilpas med og som du føler forstå dine pains and needs.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.