Annoncørbetalt indhold

Sådan får du en bedre nattesøvn

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

De fleste af os kender til søvnløse nætter. Man har lige lagt hovedet på puden og nu er det tid til at sove, men man er lysvågen og vender og drejer sig. Rigtig mange mennesker oplever jævnligt søvnløse nætter og de efterfølgende problemer det kan give dagen efter, men hvordan kan man undgå disse nætter uden søvn? I denne artikel kommer vi med et par gode råd til, hvordan du kan sikre dig at du får en god søvn.

Undgå skærme

Annonce

Vi har efterhånden alle sammen en smartphone og/eller en tablet, og for mange er det næsten blevet en integreret del af deres arm. Undersøgelser har dog vist at det blå lys fra skærmene, kan have en negativ indvirkning på vores søvn, og man derfor bør undgå at bruge sin telefon eller tablet, indenfor en times tid inden man skal sove. Så hvis du har problemer med at sove, bør du tænker over dit mobilforbrug.

Sørg for at være aktiv

I nogle tilfælde kan man opleve at man ikke kan sove, fordi at man simpelthen ikke har brændt nok energi af i løbet af dagen. Sørg derfor for at være så aktiv som muligt i løbet af dagen. I stedet for at smide dig i sofaen når du kommer hjem fra arbejde, så gå en lang tur efter du har spist, eller løb en tur for den sags skyld. Det handler om at gøre sin krop træt, så at du kan falde i søvn lige så snart du ligger dig i sengen.

Benyt dig af hjælpemidler

Der findes forskellige former for hjælpemidler, der kan være med til at sørge for at du får en god nats søvn. Det kan være alt fra en lydbog, til afdæmpet musik i baggrunden, der gør at du lettere kan døse hen og falde i søvn. Du kan også benytte dig af forskellige former for lægemidler, eller naturlige produkter, der kan hjælpe mod søvnløshed, og være med dig til at give dig din nattesøvn tilbage.

Det kan yderste konsekvens være skadeligt for dig helbred, hvis du ikke får nok søvn, så det er vigtigt at tage det alvorligt, hvis du oplever søvnløshed ofte, og igennem længere tid. Hvis du oplever at du ikke kan sove flere gange om ugen, så vil det være en god idé at tage en snak med din læge, som kan hjælpe dig med at finde en måde, der kan hjælpe dig med at få din nattesøvn tilbage igen.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.