Annoncørbetalt indhold

Sådan arrangerer du en konference

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold


Der er meget at holde styr på, når du skal arrangere en konference. Du skal både have fokus på den viden, der skal deles, og de rammer den skal deles i. Der er altså mange bolde i luften, som du måske føler, du skal gribe alene.

Annonce


Det kan virke uoverskueligt, og derfor har vi samlet tre god råd her. Så vil du gerne afholde en god konference, som deltagerne går glade fra? Så læs med her.


Fokusér på emnet

En konference vil ofte have et omdrejningspunkt og hovedfokus. Hvis det for eksempel handler om din virksomheds miljøpolitik, så skal du sørge for, at de forskellige oplæg knytter sig direkte til dette. Du skal altså sørge for at fokusere på emnet, når du arrangerer.


Hvis deltagerne ikke kan se relevansen af dét, de lytter til, så mister de fokus, og de vil muligvis føle, at de spilder tiden. Derfor skal indholdet passe til dét emne, som I alle er kommet for at blive klogere på.


Skab det bedste indhold

I forlængelse af emnet og konferencens omdrejningspunkt skal du også sørge for, at skabe det bedste indhold. Det betyder ikke, at du alene skal stå for at udarbejde præsentationer og oplæg, men det betyder, at du skal sørger for, at de personer, der kommer, kan gøre det.


Når du finder oplægsholderer, så skal du tænke på emnet og på dét indhold, som de kan tilbyde din konference. Har oplægsholderne en god vinkel på det overordnede emne? Og kan de bidrage med noget, som er spændende, og som kan gøre deltagerne klogere?


Få styr på det praktiske

Endelig skal du sørger for, at der er styr på alt det praktiske. Det kan virke underordnet, men lokaler, teknik og forplejning er utrolig vigtigt for en konference. Hvis ikke der er styr på dét, så kan alle de andre ting ikke lade sige gøre.


En oplægsholder kan ikke vise sine PowerPoint-slides, hvis der ikke er en projektor. En deltager kan ikke høre oplægget, hvis der ikke er plads og stole nok i lokalet. Og hverken du, oplægsholderne eller deltagerne kan klare en dag med vidensdeling og præsentationer, hvis der ikke er forplejning undervejs. Du skal derfor sørge for, at der er styr på det praktiske.


Du kan vælge at stå for praktikken selv, men du kan med fordel også booke konferencelokaler, og derved lade andre stå for det praktiske. På den måde kan du som arrangør fokuserer på dét vigtigste - nemlig emnet og indholdet, som deltagerne er kommet for at høre og blive klogere på.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.