Annonce
Horsens

Rimende galleri fra fredagen på Wall of Sound: Rimelig vådt - men rimelig godt

Visuelt Gymnasium kastede videokunst op på Fængslets væg - den idé var da egentlig ret så skæg. Foto: Morten Pape
Wall of Sound fik en stille start fredag eftermiddag, men lige så stillede voksede menneskemængden og ikke mindst stemningen. Her er de bedste skud fra festivalens første dag samlet i et lille "gallerim".

Horsens: Rimelig. Et ord, man snildt kan sætte foran det meste af fredagen på Wall of Sound.

Det var rimelig vådt uden at være meget vådt. Musikken spillede rimelig godt, men ikke forblændende godt. Og humøret var rimelig højt, selv om vejret var sløjt.

Ja, det er ikke rim i verdensklasse, men til gengæld er der en masse. Og heldigvis er der billeder til, så kig dig gennem fredagen, hvis du vil:

Annonce
Inden øllene fik folk til at tabe fornuften, kunne man prøve at holde flere ting i luften. Foto: Morten Pape
Phlake spillede "Pregnant" og "Angel Zoo" - det var musik, som folk kunne bruge. Foto: Morten Pape
Falafler kan også vinde priser, og på Wall of Sound er det noget af det, man spiser. Foto: Morten Pape
"Hrsns præsenterer" gav byens nye kuld en chance - og det klarede de med en vis elegance. Foto: Morten Pape
Er man glad for musik, må man foretrække - at høre koncerterne på forreste række. Foto: Morten Pape
Fredag blev en våd dag, men så kan man altid gemme sig under et regnslag. Foto: Morten Pape
Underlaget er måske en smule vådt, men folk er glade, så alt er godt. Foto: Morten Pape
En smart måde at vokse et par centimeter - så kan det være, at artisterne på scenen også kan se dig. Foto: Morten Pape
Tag et billede med en kendt - så glemmer du aldrig, hvad der er hændt. Foto: Morten Pape
Alexander Oscar med et lille smil på læben - men gad vide, om hans koncert får publikum til at tabe kæben? Foto: Morten Pape
Harmonika, rislamper og en enkelt parasol - så er der ingen grund til at gå kold. Foto: Morten Pape
Velvet Volume var modsat deres mange blomster ikke bare pynt i dagens program - avisens anmelder smed i hvert fald om sig med stjerner og gav dem ros for, at de kan deres kram. Foto: Morten Pape
Til det visuelle påfund var musikken på scenen en del af legen - og så gjorde det ikke noget, hvis nogen gik lidt i vejen. Foto: Morten Pape
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

DR er stadig rigeligt stort

Vi har et enormt stærkt Danmarks Radio, der har rigeligt med ressourcer. Statsradiofonien har ganske vist fra årsskiftet gennemført en række programlukninger som en konsekvens af det seneste medieforlig, men tag ikke fejl: DR er fortsat en stor og velpolstret maskine. Fra at have lidt over fire milliarder licenskroner til rådighed hvert år til at drive den vidt og på nogle områder vildt forgrenede koncern, skal DR fremover klare sig med knap fire milliarder kroner årligt. Det er uanset synsvinkel fortsat et kæmpestort beløb og sikrer DR og dermed staten en meget dominerende medieposition i Danmark. Der er blevet fyret chefer, der er blevet fyret medarbejdere, der er blevet lukket programmer og såmænd også kanaler. Signalet til DR var fra politikernes side klart. Public service er vigtigt, fokuser på kerneopgaven. Public service kan være svært at få greb om. Men det er i hvert fald noget andet end det, markedskræfterne bærer frem. DR skal fokusere på det, andre medieaktører ikke allerede laver. DR skal ikke bare være mere af det samme, men et reelt alternativ til gavn for demokrati, sammenhængskraft og mangfoldighed. Derfor må man undre sig. DR er nærmest gået reality-amok. Danske Damer i Dubai. Øen. Familien Asbæk. Og "Fars Pige" - lad os holde fast i den. En problemstilling om unge og forældre er bestemt relevant i public service-perspektiv. Men en serie om et forskruet københavnsk familieforhold er en udstilling af ekstremer. Det er ikke dokumentar, det er et freakshow. Det samme kan man sige om serien ”Cougarjagt”. Det kan være public service at kigge ind i parforhold, i kærlighed og samliv. Også på tværs af generationer. Men så er det ikke rendyrket reality-tv om en førtidspensionist, der har sex med unge mænd. Det er godt tv. Det er underholdning. Men det er altså tv, der produceres i store mængder på de kommercielle tv-kanaler, alle TV3-varianterne og kanal 4, 5, 6 og så videre. Det er ikke derfor, vi har DR. DR må gerne samle et stort publikum. Men det skal ikke være på at kopiere det private marked. DR får en enorm statsstøtte for at levere noget andet. Kan koncernen ikke det, er der bestemt basis for endnu en nedjustering af DR.

Annonce