Annonce
Debat

Replik om trafikafviklingen i Horsens: Der bliver nok at tage fat på for det nye byråd - udviklingen er for længst løbet fra den nuværende plan

Jan Skat Riishøj. Pressefoto

Læserbrev: Just hjemkommet fra ferie erfarer jeg, at Martin Ravn (V) har skrevet lidt om trafikafviklingen i Horsens.

Jeg er fuldstændig enig med Martin Ravn i hans betragtninger om, at det for ofte og for mange steder i byen går trafikalt galt, og trafikken sander til.

Det er flere år siden, at jeg selv begyndte at tale om, at det især var i spidsbelastningen om morgenen og om eftermiddagen og i særdeleshed om fredagen, at det var rigtigt slemt, men også torsdag eftermiddag.

Annonce

Allerede for år tilbage var det tidskrævende at komme gennem byen. Det er så bare blevet endnu værre siden.

Der er nogle flaskehalse i byen, der er vanskelige at komme udenom og måske også at gøre noget ved - og så alligevel.

At fjerne den sidste lastbiltrafik fra havnen gennem byen er sådan set ved at være for sent. Det batter simpelthen for lidt.

Jan Skat Riishøj

At fjerne den sidste lastbiltrafik fra havnen gennem byen er sådan set ved at være for sent. Det batter simpelthen for lidt. Alligevel vil det være rart at få løst den knude.

Genbrugspladsen ligger også ret dårligt set fra et trafikalt synspunkt. Der er konstant dårlig trafikafvikling omkring krydset Endelavevej og Høegh Guldbergs Gade.

Høegh Guldbergs Gade og Bjerrevej sander også konstant til. Det giver selvfølgelig nogle trafikale udfordringer, at fjorden løber helt ind til byens hjerte.

Med nye store boligkvarterer både nord og syd for byen kan man forvente, at endnu flere borgere vil besøge butikkerne, der er koncentreret omkring åen samt i midtbyen.

Der vil følgelig være endnu flere, der får behov for at benytte korridoren, som er hovedtrafikåre mellem Juelsmindehalvøen og strækningen frem til Oddervejen.

Denne udfordring kan ikke klares med omfartsveje alene, da det er menneskets natur at tage den korteste vej mellem A og B.

Der bliver nok at tage fat på for det nye byråd efter valget, alene på det trafikpolitiske område. Udviklingen er for længst løbet fra den nuværende plan.

Annonce
Horsens For abonnenter

Lukning af smutveje i Dagnæs er skudt til hjørne: Politiker vil høre borgernes mening efter utilfredsstillende forløb

Danmark

Mandagens coronatal: 570 er testet positive siden i går

Annonce
Annonce
Annonce
Hedensted

HPK Hvidevarer bliver til Skousen: Jens Kristian sælger sit livsværk efter 26 år

Erhverv For abonnenter

Masterchef-deltagelse satte skub i livslang passion: Troels Katholm dropper pædagog-job og går all-in med madprojekt

Horsens

Ny type butik i bytorvet har fået særlige vilkår: Centerdirektør ser det som en håndsrækning og et bidrag til både nytænkning og variation for centret

Livsstil

Kærestepar solgte nyt Lalandia-hus i løbet af 14 dage: - Vi fandt ud af, at det nok ikke lige var lykken med to små børn

Ekspert om Natos vokseværk: - Fjenden er Rusland, og Rusland er på røven for at sige det på firkantet dansk

Østjylland

Klimabroen skal forbindes med nordsiden af fjorden - men politikerne vil stadig gerne diskutere, om den overhovedet skal bygges

HH Elite For abonnenter

HH Elites storskytte om svært første halvår i klubben: Derfor har sigtekornet været under niveau - sådan vil hun indstille det til den kommende sæson

Kultur

Fødselsdagsfest i fangernes gamle fort: Se hvad Fængslet har skabt gennem 10 år

Erhverv

Flyveplads er helt forandret: Før var der brummende fly og hektisk aktivitet - nu skal der slappes af og holdes selskaber

Ingrid er i syv sind, mens 80-årige Erling overvejer kovending efter debat om forsvarsforbeholdet: - Messerschmidt skuffede

Erhverv

Ny administrerende direktør i spidsen for M+ Ejendomme, som har rod i Michael A. Mortensens første selskab

Hedensted For abonnenter

For lidt plads i spandene og mangel på information frustrerer borgerne - men der er også ros til den nye affaldsordning

Horsens

Skrev historie: Horsensianer tog første danske VM-medalje i 20 år

Annonce