Annonce
Debat

Replik om arena: Borgmestre vil så gerne sætte et mindesmærke over dem selv

Jan Skat Riishøj. Pressefoto

Læserbrev: Mon ikke Horsens' socialdemokratiske bykonge, Peter Sørensen, skuer ind i sin sidste valgperiode som borgmester?

Man kunne få den tanke, når man i Horsens Folkeblad læser om hans våde drøm om et koncertsted til 17.000 tilskuere indendørs og op til 50.000 udendørs.

Borgmestre vil så gerne sætte et mindesmærke over dem selv. Fra tid til anden bliver dette mindesmærke en skamstøtte, som det er sket for Hjørring Kommunes socialdemokratiske borgmester, Arne Boelt, med Vendsyssel Teater. Dette prestigebyggeri, som i dag koster kommunen 10 mio. kr. om året i driftstilskud, endte med at koste Havbakken i Tornby, kommunens bedste plejehjem, livet. Prestigeprojektet skulle jo finansieres ved besparelser.

Annonce

Hvis Peter Sørensen får magt, som han har agt, kan vi altså se frem til et koncertsted med plads til 67.000 tilskuere.


Horsens vil gerne være Danmarks koncertby nr. 1. Fint nok, men til hvilken pris - ikke kun for skatteyderne og borgerne, men også for miljøet, som borgmesteren jo excellerer i at være ligeglad med?

Jan Skat Riishøj


Horsens vil gerne være Danmarks koncertby nr. 1. Fint nok, men til hvilken pris - ikke kun for skatteyderne og borgerne, men også for miljøet, som borgmesteren jo excellerer i at være ligeglad med?

Borgmesteren kan sikkert nok få de sædvanlige legekammerater med på byggeriet, men hvad så bagefter? Hvem skal dække driftsunderskuddet? Du og jeg og alle I andre i form af skattestigninger, eller hvilken kernevelfærd må lade livet, hvis det er i besparelser finansieringen skal findes?

For slet ikke at tale om de logistiske udfordringer. Hvis der ikke kan parkeres 20.000 biler lige rundt om en sådan koncertarena, hvilket heldigvis udelukker en placering inde i byen, hvordan skal alle disse mennesker flyttes fra et parkeringsområde til koncertstedet?

Lad os sige, at der bliver sat busser ind til at løfte opgaven. 50-75 mennesker pr. bus. Lad os bare være lidt optimistiske. 20.000 divideret med 75 = 266 busfulde, hvor end de så skal køres hen. Noget af en mundfuld og ja, når musikken slutter, så skal 266 busser lige køre dem tilbage til bilerne igen.

Interessant tanke, men skal skatteborgerne i Horsens finansiere Peter Sørensens våde drøm?

Annonce
Navne For abonnenter

Andre cutter sig, jeg brugte tatoveringerne: I dag er Sabrina mor, dagplejer og lykkelig, og hun har ikke længere brug for smerten fra nålen

Danmark

Lørdagens coronatal: Yderligere 25.034 coronatilfælde - antallet af indlagte falder

Annonce
Annonce
Annonce
Horsens

Graven skal ændres fra ærgerlig til attraktiv: Nu er første skridt på vejen vedtaget - og det kommer fra en uventet kant

Erhverv For abonnenter

På tirsdag åbner Horsens' største bilforretning: Tre etablerede mærker får selskab af nyt, sporty bilmærke

Hedensted

Ægteparret Pedersen blev de første i nyt boligområde: - Her har vi fundet et sted, vi skal bæres fra

Kultur For abonnenter

Hun tegner virkeligheden for børn og andre mennesker: - Det skal ikke komme som et chok, at livet ender med døden

Dall: Derfor frygter de andre blå partier DF's næste formand

Sport For abonnenter

Khalil Ahmad glippede millionkontrakten i NBA - få måneder senere sad han ensom i Keflavik: Mød Horsens IC-stjernen, der stadig drømmer om en returbillet over Atlanten

Horsens

Cyklist undrer sig: I weekenden er gadelyset tændt - i hverdagen kører han på arbejde i bælgravende mørke

Navne For abonnenter

Manden, der bragte ægte crepes til Danmark, er død: Christian tændte millioner af stjerner gennem sit liv

Redaktørens stol: Så meget tid må en kommune simpelthen ikke have

Horsens

Sauna var årsag til, at brandvæsenet måtte i aktion

AC Horsens For abonnenter

Storsejr i testkamp gav to positive og to negative svar

Kultur For abonnenter

Hårde tider og mere end fem timers debat i byrådssalen: Køb af Bygholm Gods udløste i 1922 et kvartals ekstra skat til Horsens-borgerne

Annonce