Annonce
Ikast-Brande

Præstelundskolen: Elever arbejder hjemmefra

Klaus Toft Høg, der er skoleleder på Præstelundskolen, kan fortælle, at eleverne kan arbejde med fjernundervisning. Foto: Mikael Lund
Orientering fra skoleleder: Vi har en god mavefornemmelse for de næste to ugers arbejde med fjernundervisning.
Annonce

Brande: Præstelundskolens skoleleder, Klaus Toft Høg, har sendt denne orientering om den første dag på Præstelundskolen efter regeringens beslutning om at lukke alle skoler ned hurtigst muligt:

- Vi skylder stor tak til forældrene for den imponerende støtte med at holde eleverne hjemme i dag (torsdag).

- Det betyder meget, at folk har lyttet til den udmelding, der i aftes blev udsendt fra regeringens side. Vi har her på skolen i dag arbejdet på højtryk for at skabe nogle gode rammer for børnene de kommende uger. Vores hensigt er, at børnene fortsat oplever, at de går i skole, selv om der ikke er normal skolegang.

I dag eller i morgen udsendes der planer fra lærerne/pædagogerne, om hvad børnene skal arbejde med de kommende 14 dage.

Ledelsens beskrivelse til teamene er, at eleverne skal arbejde:

- Med så mange fag som muligt, men minimum dansk & matematik

- Med opgaver børnene selv skal kunne løse, idet vi ikke kan forvente, forældre er hjemme til at støtte/hjælpe

- Med skolearbejde i et omfang der passer til aldersgruppen, herunder hvor langt tid pr. dag, eleven kan koncentrere sig om at lave skolearbejde under hjemmeforhold.

Alle team har daglig ”åbningstid” fra klokken 8 – 12, hvor elever og forældre kan kommunikere med en lærer/pædagog for at få hjælp til hjemmearbejdet. På den måde forsøger vi at sikre at eleverne ikke ”falder fra”, idet flere uger kan være lang tid at arbejde selv.

Ledelsen og lærerne vil løbende holde forældre underrettet, hvis der sker yderligere tiltag, der vedrører deres børn. Èn gang om ugen udsendes nyhedsbrev til forældrene, fra ledelsen.

Til dette vil vi benytte os af AULA (der er kommet til live igen oven på den hårde belastning, AULA blev udsat for i går).

Lærerne i de enkelte teams har dog mulighed for at benytte andre kanaler ved evt. nedbrud af AULA. De enkelte team vil ud fra deres konkrete kendskab til forældre- og elevgruppen lave et backup-system, som teamet informerer ud til forældrene. Messenger og mailsystem er de to mest brugte backup-systemer, der er valgt.

Dag 1 er vel overstået, og vi har en god mavefornemmelse for de næste to ugers arbejde med fjernundervisning.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce