Annoncørbetalt indhold

Opnå bedre placering i folks søgeresultater ved brug af SEO

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Ligesom du kan købe en annonce i avisen, kan du købe annoncer på nettet, og du kan købe dig til en høj placering i søgeresultater på fx Google via Google AdWords. Men præcist som at redaktionel omtale i medier (fx i almindelige artikler) har højere status end annoncer, så vil en god placering i folks søgeresultater, der er sket organisk (altså uden annoncering) gøre din side lidt mere troværdig.

Hvis din side virker troværdig, vil flere klikke sig ind på den, og der er redskaber til at få god placering.

Annonce


Med SEO kan du få en bedre organisk placering i søgeresultater

Hvordan får du så din virksomheds hjemmeside skubbet op i folks søgeresultater, uden at du skal til at købe god placering? Svaret hedder SEO, dvs. søgemaskineoptimering, hvis vi folder forkortelsen ud og oversætter den til dansk. SEO kan du få lavet hos et SEO bureau, og det vil såvel være on-site- som off-site-aktiviteter, der kommer i spil her. Læs videre for at blive lidt klogere på, hvad SEO kan.


Lad SEO-specialister tjekke din sides brugervenlighed

SEO indbefatter fx teknisk SEO, hvor SEO specialister ser på din sides brugervenlighed. Hvis din side er alt for længe om at loade, eller mobilversionen af siden er svær at betjene, eller den er fyldt med døde links, så vil det få folk til at forlade siden hurtigere. Google lægger mærke til, om folk hurtigt klikker væk fra din side. Hvis folk hurtigt forlader siden igen, så er den nok ikke så relevant for dem.


Fyld din side med relevant content

Content er et andet aspekt af SEO. Her er målet at fylde din side op med tekster, fx blogindlæg eller produktbeskrivelser, der indeholder de ord eller sætninger, folk på udkig efter dit produkt eller din ydelse søger på. ”Ejendomsservice Gentofte” kunne være et eksempel på et søgeord, der kan flettes ind i et indlæg. Hvis teksten klarer sig godt på visse parametre, får du god placering i søgeresultater.


Hvordan vælger du det rette SEO bureau?

Det er en god idé at få hjælp af et SEO-bureau, så du ved, at dine bestræbelser bærer frugt. Hvad er det bedste SEO bureau? Det kan være svært at måle på, da intet bureau sidder inde med den gyldne metode, der garanterer topposition i søgeresultater hver gang. En sjov måde at finde et bureau på kunne være at søge på ”søgemaskineoptimering bureau” og se, hvem Google synes er bedst til SEO.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.