Annonce
Debat

Nye Borgerlige om Campusgrunden: Der bliver trafikkaos i Horsens fra august - hvad vil S gøre?

Søren Lind Jensen. Privatfoto

Læserbrev: I Horsens Folkeblad kunne man 20. april læse en artikel om den øgede trafik, som kommer fra august af, når knap 3500 studerende rykker ind på Campusgrunden over for banegården.

Derudover skal lægges alle de ansatte på uddannelsesinstitutionerne samt de virksomheder, som får deres domicil i bygningerne.

Jeg har nu i over tre år forsøgt at få svar gennem min arbejdsplads, som flytter til Campusgrunden, og jeg har også forespurgt flere byrådsmedlemmer, men ingen har kunnet give mig svar på, hvordan man vil presse yderligere mindst 1000 biler ind igennem Horsens midtby i morgentrafikken, uden at det ender i trafikkaos?

Annonce

Svaret fra min arbejdsplads lyder: "Infrastrukturen er byrådets opgave".

Ifølge ovennævnte artikel er Horsens Kommune gået i gang med at gøre området - firkanten mellem Banegårdsgade, Konsul Jensens Gade, Godsbanegade og Emil Møllers Gade - mere sikker for fodgængere og cyklister i form af fortove og cykelstier, og naturligvis hatten af for det, men det løser bare ikke de trafikale problemer med bilerne.

Der er ingen muligheder for at udvide vejene, da alle vejene er smalle og ensporede og omgivet af boligkarréer, så hvad har det almægtige lokale Socialdemokrati tænkt sig at gøre ved dét problem, for et eller andet må man vel have tænkt?


Eller har Peter Sørensen blot haft tilgangen, at problemet nok løser sig selv?

Søren Lind Jensen


Eller har Peter Sørensen og hans afrettede byrådsgruppe blot haft tilgangen, at problemet nok løser sig selv?

Afdelingschefen i Affald, Trafik og Ejendomme i Horsens Kommune, Allan Lyng Hansen, kommer heller ikke med nogen løsning, kun med et håb om, at flere vil vælge den kollektive trafik eller cykle på arbejde.

Jamen, den løsning er slet ikke en option for rigtigt mange borgere, der skal have deres gang på Campusgrunden.

Kommer man langvejsfra eller blot 15-20 km fra Horsens C med dårlige offentlige transportforbindelser, eller hvis man ikke bor i nærheden af en banegård på hovedlinjen, så er man bare tvunget til at tage bilen til og fra arbejde.

Det kommende signalanlæg ved Banegårdsgade og Godsbanegade minimerer jo ikke trafikmængden og køerne, men sørger antageligvis for en nogenlunde reguleret afvikling i det omfang, det er muligt.

Hvis man ikke vil hænge fast i morgentrafikken fra august af, skal man nok allerede nu begynde at finde alternative løsninger, hvis det er muligt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Horsens

Så faldt dommen efter dødsvold i Lunden: To mænd kendt skyldige i vold med døden til følge

Hedensted For abonnenter

Byrådsmedlem nægter holdningsskifte efter stemmeflyt: - Jeg havde sagt ja til noget, jeg i bund og grund ikke var enig i

Annonce