Annoncørbetalt indhold

Ny undersøgelse: Østjyderne låner til juleudgifter

Matchbankers administrerende direktør, Andreas Linde (til højre), grundlagde sammenligningsportalen i 2017 sammen med IT-direktør, Stefan Vinding Olesen (til venstre).

Når julen melder sin ankomst, er østjyderne tilbøjelige til at optage lån til de mange udgifter. Denne tendens fremgår af en ny undersøgelse, der er foretaget af Matchbanker.dk

Julen er en dyr tid. Det er derfor ikke alle, der kan dække alle julens ekstraudgifter udelukkende med den månedlige indkomst. Ifølge en ny undersøgelse foretaget af lånsammenligningstjenesten Matchbanker, låner østjyderne i høj grad penge til den årlige juleshopping. Målingen viser, at 10,2 % af østjydernes online lån, som de har optaget via Matchbanker.dk mellem den 15. november og 15. december, bliver brugt til at klare juleshoppingen - hvor kun 7,2 % går til shopping resten af året.

Tallene viser en stigning på 41,7 %, hvilket indikerer, at østjyderne har en større tendens til at optage forbrugslån til shopping i julen sammenlignet med shopping i løbet af årets øvrige måneder.

Landsdækkende undersøgelseFor at komme nærmere ind på danskernes låneadfærd i julen, har Matchbanker foretaget en landsdækkende undersøgelse i form af et spørgeskema, der er blevet sendt til tjenestens danske brugere. Spørgeskemaet har modtaget 2.911 besvarelser, som Matchbanker derudfra har lavet statistik over.

Undersøgelsen viser, at 52,7 % af danskerne optager lån til enten helt eller delvist at dække udgifter forbundet med julen. Derudover bruger 30,5 % af de adspurgte deres lån til julegaveindkøb.

- Julen er en tid, som er forbundet med udgifter, som ligger ud over det sædvanlige - men også en tid forbundet med hygge og traditioner, som de færreste er villige til at gå på kompromis med. Derfor er det helt naturligt, at danskerne vil være tilbøjelige til at dække nogle af julens ekstraudgifter med et lån, som de så kan betale tilbage i starten i 2018, hvor vi går ind i en - forbrugsmæssigt - mere stille periode, siger Matchbankers administrerende direktør, Andreas Linde, der grundlagde Matchbanker i 2017 sammen med IT-direktør, Stefan Vinding Olesen.

Hvad er Matchbanker?

Matchbanker er en online sammenligningstjeneste af forbrugslån, der finder skræddersyede lånetilbud til dig.Ved at benytte Matchbanker i din søgen efter et online lån, slipper du for selv at skulle undersøge lånemarkedet. Du skal blot udfylde en kort formular, hvorefter du får adgang til din helt egen liste med lånetilbud. Disse lånemuligheder er baseret på de informationer om dine forhold, som du har oplyst i formularen.

Du får derved nemmere ved at navigere rundt på lånemarkedet, da Matchbanker både finder og sammenligner de bedste lån til dig.

I dag finder du Matchbanker i både Danmark, Sverige, Norge, Polen og Spanien.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.