Annonce
Horsens

Ny chef skal tage over i et af landets største Føtex-huse

Føtex i Bankager har fået ny chef.Mark Jeppesen fra Skanderborg er tiltrådt som ny varehuschef i Føtex i Bankager - en stilling han som erfaren Føtex-chef finder gode udfordringer i. Foto: Morten Pape
Mark Jeppesen fra Skanderborg har sagt ja til at løfte det 4000 kvadratmeter store Føtex i Bankager videre.

Horsens: 23. maj trådte en ny varehuschef ind ad døren hos Føtex i Bankager.

Bag titlen står Mark Jeppesen, 44, der har været ansat i Føtex-regi de seneste 21 år, heraf 14 år som varehuschef og senest som chef for Føtex i Skanderborg.

Derfor er det heller ikke en uerfaren herre, der netop er tiltrådt i sydbyen - et af Føtex' største varehuse med sine 4000 kvadratmeter.

- Jeg trængte til nye udfordringer, og da jeg hørte, at stillingen var ledig, søgte jeg den med det samme, fortæller Mark Jeppesen, der er bosat i Skanderborg med sin hustru og parrets i alt tre børn.

Annonce
For mig er det vigtigt at være til stede og være en tilgængelig chef. Alle ansatte skal kunne komme til mig. Det giver en god dynamisk. Åbenhed giver indsigt, og jeg skal jo have fingeren på pulsen ved siden af afdelingsmøder, analyser og talkalkuler.

Mark Jeppesen

Åben dør

Det første stykke tid i Bankager er gået med at lære stedets i alt 200 ansatte at kende, sætte sig ind i forretningens opbygning og med at hilse på kunderne.

- Jeg er blevet taget godt imod, og det er bestemt en god begyndelse at få. De første par dage havde jeg mange spørgsmål til tingene, og jeg følte mig lidt som en gæst. Men den følelse er gået over takket være et stærkt personale-team, siger Mark Jeppesen, der har overtaget chefstolen fra den tidligere varehuschef Sten Kjeldsen, der var på Bankagervej i otte år.

Et af kendetegnene ved den nye Horsens-chef er en stort set altid åben dør.

Og det er der en ganske logisk forklaring på, forklarer han:

- For mig er det vigtigt at være en tilgængelig chef. Alle ansatte skal kunne komme til mig. Det giver en god dynamik. Åbenhed giver indsigt, og jeg skal have fingeren på pulsen ved siden af afdelingsmøder, analyser og talkalkuler.

Trives i udfordringer

I løbet af et år sker der store ændringer inde i butikken, fortæller Mark Jeppesen, og det er ikke uvæsentligt at være i passende tid med planlægningerne - og slet ikke, når man er ny mand på posten.

- Bare op til jul ændrer varehuset sig henover 80 meter i butikken, og så er der alle de andre mindre og lidt større perioder. Vi er hele tiden i bevægelse. Det er spændende, siger han.

Han kommer fra et mindre varehus - Føtex i Skanderborg, hvor han var med fra start, da den åbnede i 2012 - en butik, han efterhånden kendte ud i alle facetter.

Og netop derfor skulle der ske noget nyt, forklarer han.

- Det er nok bare sådan med mig, at jeg trives godt med udfordringer. Det har jeg fået nu med nye relationer, der skal opbygges, samtaler der skal indledes med en 16 mand stor ledergruppe og en hverdag, der skal rumme den professionalisme, som netop den her butik er kendt for. Samtidig med det, vil jeg også gerne tilføre noget nyt.

Af nye tiltag vil Mark Jeppesen arbejde frem mod at skabe en endnu mere kundeorienteret forretning. Det skal i første omgang ske via kunde-events og -aktiviteter for at kunne opretholde den udvikling på kunder, som forretningen de senere år har oplevet, forklarer han.

- Det giver meget god mening for mig at tage udgangspunkt i at dyrke kunderne endnu mere. Her er mange såkaldte større indkøb, vognkøb, og mange lokale borgere, herunder børnefamilier, lægger vejen forbi. Området er i god vækst med også hel del nye tilflyttere, siger han.

44-årig Mark Jeppesen er netop tiltrådt som varehuschef i Føtex på Bankagervej. Han kommer med en stor portion erfaring, herunder 21-års erfaring i Dansk Supermarked-regi. Foto: Morten Pape

Prioriteringer

Mark Jeppesens mange daglige gøremål og planlægninger afslører ret hurtigt, at der ikke er er tale om et almindeligt 8-16-job. Og for at krydre hverdagen læser han derudover en diplomuddannelse i ledelse.

Men der er god opbakning fra baglandet hjemme i Skanderborg, og det er med til at få dagligdagen til at gå helt op, fortæller han.

- Det hele handler om prioriteringer. På den måde kan jeg nå omkring mange ting - og stadig synes det hele er interessant. Det vigtigste er, at man er til stede lige dér, hvor man befinder sig rent fysisk - det gælder både arbejdsmæssigt og privat derhjemme.

- Og så må jeg engang imellem justere på visionerne. I mit tilfælde tager jeg mig lige for tiden ikke en løbetur fire gange om ugen, men nøjes med et par ture i stedet, lyder det fra Mark Jeppesen.

Mark Jeppesen har en handelsuddannelse fra EUD & EUX Business Aalborg Handelsskole. Han har desuden taget en lederuddannelse ved militæret, hvorefter han blev kontaktet af Føtex' HR-afdeling med henblik på et job. Siden har han været mellemleder og senere varehuschef i Føtex i Nørregade i Vejle, afdelingsleder i Føtex i Holme ved Aarhus og varehuschef i Guldsmedgade i Aarhus-midtby ad to omgange samt i Skanderborg.

I løbet af et år sker der store ændringer inde i butikken, og op til jul omrokeres op til 80 meter i butikken - alt sammen noget, der kræver god forberedelse med Mark Jeppesen i front. Foto: Morten Pape
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Horsens

Ny café slår dørene op i Horsens

Leder For abonnenter

Der er alt for mange ludomaner

Kampen mod cigaret-reklamer har ikke været forgæves. Det har givet gode resultater i kampen mod den usunde tobak. Nu er tiden inde til endnu en kamp, nemlig reklamerne mod spil. Der er alt for mange ludomaner. Det er lige så ødelæggende som tobakken. Mange er lette at friste, og det vrimler med reklamer for alle slags spil. Jeg ser det ikke som noget problem, når Brian Laudrup står frem og fortæller om sine afgørende mål. Men når det ene almindelige menneske efter det andet sidder og fortæller omverdenen om de gevinster, de har vundet, er det et helt andet problem. Hvis de virkelig vandt så meget, som de fortæller om, ville spilselskabet være konkurs for længst, og det ville ikke have penge til at betale for tv-reklamerne. Når de alligevel laver den type reklamer, er det selvfølgelig, fordi der er svage sjæle, der kan blive fristet. Når man ser reklamer, tænker mange: "Tænk, hvis det var mig. Jeg vil også gerne en tur sydpå". Det er bare så sjældent, det lykkes. Jeg kan sagtens lade mig friste til at købe en lottokupon eller kaste mig over et skud på Oddset, men her oplever jeg virkeligheden. Det er bare så lidt, der kommer i gevinst, og som regel en del mindre, end jeg har spillet for. Oddset er et videnspil, så her er man selv ude om det, men det er sjældent, man rammer odds 116 med gevinst, som de taler om i reklamerne. Der kan være ganske muntre reklamer undervejs, men de har kun ét formål: At skaffe nye kunder i fælden. Jeg har ondt af de familier, der får deres økonomi ødelagt af ludomaner. Det er så fristende. Man skal huske på, at spilselskaberne tjener styrtende med penge, og taberne er os, der køber lotto-kuponerne. Danmark har en gruppe af ludomaner. Vi har ikke brug for engelske tilstande, hvor fodboldmillionærer har spillet hele deres formue op i en naiv tro på, at der var penge at hente i selskaberne. Sæt ind over for reklamerne. Vi har ikke brug for flere ludomaner.

Hedensted For abonnenter

Tilsynssag: Når man ender i denne situation, er der selvfølgelig noget, man ville ønske, at man havde gjort anderledes

Annonce