Annoncørbetalt indhold

Marketing – Derfor bør du investere i marketing på de sociale medier

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

De fleste virksomheder benytter sig af en eller anden form for marketing, lad det være gennem e-mails, tv-reklamer, posters eller reklamer på de sociale medier. Har du en virksomhed der ønsker at vækste, og indhente nye kunder er det helt sikkert en god idé at sammensætte en solid marketing plan, som kan hjælpe dig med at vækste din virksomhed.

Sandsynligheden for at denne marketingplan bliver foruden marketing på de sociale medier er i 2021 meget lille, eftersom det efterhånden er blevet utroligt værdifuldt at reklamere på de sociale medier. De sociale medier indhenter uendeligt med data om os forbrugere, og det er altså til fordel for virksomheder, der nu kan målrette sine kampagner ned til mindste detalje. I denne artikel giver vi dig et par af de bedste grunde til, at din virksomhed bør kigge nærmere på SoMe marketing som det også kaldes.

Annonce


Du kan nå ud til en meget specifik målgruppe

Eftersom forbrugerne af de sociale medier som oftest ikke betaler for at benytte platformene, så skal leverandørerne heraf jo finde en måde at tjene deres penge på. Som man typisk siger, så er man selv produktet hvis ikke man betaler for et produkt. Facebook, Instagram, Pinterest og alle de store medier er blevet eksperter i at indsamle informationer omkring deres forbrugere, og disse informationer benyttes så af virksomheder som dig, til at købe sig adgang til en meget specifik målgruppe. Det meget specifikke data som diverse medier lagrer af deres forbrugere, er altså hvad de tjener deres penge på, og deraf opstår ordsproget, at du selv er produktet hvis ikke du betaler for noget.

Facebook og Instagram annoncering er efterhånden blevet så præcis, at du kan target alt fra fritidsinteresser til religion hvis det skulle være.


Udføres det korrekt kan du hurtigt tjene din investering hjem igen

Det er dog vigtigt at man sørger for at gøre sig klog på det man laver, i hvert fald hvis man kaster sig ud i det på egen hånd, hvilket altid er forbundet med risiko. Det smarteste vil helt klart være at indhente noget professionel hjælp, så du slipper for at komme af med dyre lærepenge.

Det er som regel altid godt givet ud, fordi specialisterne er helt klar over hvad de laver, og sætter typisk ikke annonceringer i gang som de ikke har tiltro til.

Så hvis du selv er skarp til det, eller henter hjælp udefra, så kan du altså hurtigt tjene din investering hjem igen, og selvfølgelig med målet at afsætte endnu mere end du gjorde foruden dine socialmedie indsats.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.