Annonce
Brædstrup

Malene cyklede til Paris med et smil

Malene Kristensen var i strålende form, da hun kom frem til Paris og blev modtaget af sine to børn, Karl og Kirstine. Privatfoto

Malene Kristensen fra Grædstrup cyklede i sidste uge med "Fit & Sund Cycling"-holdet til Paris. Turen gik så godt, at hun er klar til nye udfordringer på cyklen - men ikke til Paris, for der har hun jo nu været.

Brædstrup: Malene Kristensen nåede i sidste uge en milepæl i sit liv. Eller rettere sagt målet for sit livs cykeltur.

Kun knap et år efter at være begyndt at træne på en racercykel cyklede den 44-årige kvinde fra Græstrup sammen med Fit & Sund Cycling-holdet fra Horsens til Paris. Og da hun nåede frem til byernes by fredag kl. 14.15, var det med et stort smil og svært at se, at hun netop havde tilbagelagt godt 1200 kilometer på syv dage på en cykel.

- Jeg fatter stadig ikke, at jeg cyklede så langt. Og bortset fra, at jeg var lidt stiv i nakken og øm i håndled og rumpen, så havde jeg det helt fantastisk, da jeg kom frem, fortæller Malene Kristensen, der i Paris blev modtaget af sin mand, Jens, og to børn, Karl og Kirstine.

Jeg fatter stadig ikke, at jeg cyklede så langt. Og bortset fra, at jeg var lidt stiv i nakken og øm i håndled og rumpen, så havde jeg det helt fantastisk, da jeg kom frem.

Malene Kristensen, cykeldebutant til Paris

Fit & Sund Cycling

Fit & Sund Cycling er en udløber af Team vestjyskBank-holdet, der siden 2009 har cyklet fra Horsens til Paris hvert år.Formålet er at cykle for et velgørende formål. I år cyklede Fit & Sund Cykling til fordel for familier med syge børn.

Fit & Sund Cyckling kørte 1230 kilometer fra Horsens til Paris på syv dage. 41 ryttere med var på holdet.

Hele Fit & Sund-holdet samlet i Paris efter ankomsten fredag. Privatfoto

Imponerende opbakning

Når det gik så godt for Malene Kristensen tillægger hun det meget det fællesskab og den opbakning, der var på turen. Og det gjaldt både den, der var rytterne imellem og mellem rytterne og de hjælpere og servicefolk, der var med.

- Vi hjalp og ventede på hinanden og blev behandlet som små konger af serviceteamet, forklarer Malene Kristensen, der blandt andet benyttede de medfølgende fysioterapeuter næsten hver eneste aften.

- Selv store stærke mænd kommer jo på overarbejde på sådan en tur, og så er det godt at have hinanden og et velfungerende team bag sig, fastslår Malene Kristensen, der selv kun fik en eneste punktering undervejs - en kilometer før afslutningen på den længste knap 230 kilometer lange etape.

- Jeg kunne være gået i mål, men servicevognen var der med det samme.

Mandens tur

Malene Kristensen klarede altså sin første cykeltur til Paris med bravour. Men selvom hun på forhånd havde sagt, at hun ville gøre det igen næste år, var hun af en anden overbevisning, da hun først i denne uge vendte hjem fra Paris på et kort visit i hjemmet i Grædstrup, før turen atter gik sydpå - denne gang på en 10 dages "dase-ferie" i Italien med familien.

- Nu har jeg jo prøvet det og været i Paris, så jeg vil hellere prøve nogle andre og nye udfordringer på cyklen. Og der er jo nok af muligheder og steder at tage hen, så nu må vi se, hvor det bliver, fastslår den cyklende mor, der i stedet overlader Paris-turen til sin mand næste år.

- Jens ville gerne have været med allerede i år. Men han lod være, fordi der skulle være en sammen med vores to børn. Men nu må det så blive hans tur, og han har da også allerede tilmeldt sig og glæder sig vildt, lyder det fra Malene Kristensen, der kan love sin mand én ting: Der venter ham en tur, han ikke vil fortryde og aldrig glemme.

Steen nåede også frem

Steen Laursen fra Bakkenlandets Legetøj cyklede også til Paris i sidste uge med et andet hold fra Aarhus. Men han rejste direkte videre på ferie, og det er ikke lykkedes avisen at få fat på ham før redaktionens slutning. Men Malene Kristensen kan fortælle, at han også kom godt frem.