Kultur

Kulturforening i Odder holder anderledes generalforsamling

Odder Kulturforenings formand Anna Birte Sparvath håber at se rigtig mange til generalforsamlingen 18. februar. Arkivfoto
Er man interesseret i kulturlivet i Odder, er man også velkommen på generalforsamlingen i Odder Kulturforening. Det bliver ikke kedeligt, lover formanden.

Odder: Det bliver ikke en helt almindelig generalforsamling, som Odder Kulturforening holder 18. februar kl. 18.30. Der bliver nemlig både underholdning, fællesspisning og oplevelser.

- Vi vægter det kreative frem for det formelle på generalforsamlingen, så man skal ikke holde sig tilbage, hvis man har lyst til at være med. Det bliver helt sikkert ikke kedeligt, lover Anna Birte Sparvath, der er formand for Odder Kulturforeningen, i en pressemeddelelse.

Generalforsamlingen holdes på Odder Museum, og forstander Søren Møllgaard Kristensen fra Egmont Højskolen guider igennem aftenen, mens Jørgen Rønsbo står for musik og fællessang.

- Jeg vil fortælle, om alle de oplevelser vi har haft i foreningen, siden vi blev etableret i januar 2019. Jeg fortæller også om al den kultur, der er skabt af foreninger og andre, takket være penge, der er blevet søgt fra kulturforeningen. Og så kommer jeg ind på, hvilke ønsker og drømme, vi har for 2020, siger Anna Birte Sparvath.

Medlemsskab er gratis

Nogle af de aktører, som i årets løb har fået støtte til deres initiativer, fortæller om deres aktiviteter. Det er blandt andet Odder Koret.

For at deltage i generalforsamlingen skal man være medlem af Odder Kulturforening. Det er gratis, og man kan melde sig til på foreningens hjemmeside senest 11. februar. Odder Kulturforening har i dag 150 medlemmer.

- Vi vil gerne være flere, så kom og vær med til generalforsamlingen og meld jer ind i foreningen, så vi sammen kan styrke kulturen i Odder Kommune, siger Anna Birte Sparvath.

Horsens For abonnenter

Borgmester vil tage trykket af ansatte: Nu skal politikerne godkende dispensationer i byggesager

Danmark

Torsdagens coronatal: Syv færre indlagt det seneste døgn

Horsens

Sovende mand vækket af røg, da huset brændte

Horsens For abonnenter

Snart går det løs på VIA's nye skole til 600 mio. kr: Se billederne af de nye rammer kort inden studiestart

Odder

Kroens kælder kan rumme alt: Under krigen blev her skjult nedskudte krigsflyvere, nu ligger fine vine og venter på at blive smagt

Malte Kiilerich er blevet en profil i forsvaret

Kultur

Padelcenter laver ny turnering med rejse på højkant - og lokalt krav til deltagerne

Horsens For abonnenter

Daniel svæver hen over byen - og når det ikke blæser nok, har han selv vind med på ryggen

Horsens

Gravsten viklet ind i afspærringstape: Det handler om sikkerhed for gæsterne på kirkegården

Her er de nyeste corona-tal søndag: 497 nye smittetilfælde

Danmark

Vejdirektoratet hæver hastigheden på motorvejen: Her må du fremover køre 130 km/t

Erhverv

Bageri måtte vente i 11 måneder på et forventeligt nej fra en offentlig myndighed

John Madsen er død

Horsens For abonnenter

Flere partier er bekymrede over stort antal dispensationer i byggesag fra sydbyen: V opfordrer borgmester til at gribe ind

Genbrug kan gøres bedre: Hvorfor må vi ikke klunse på genbrugspladsen?