Annonce
Horsens

Kentucky Fried Chicken åbner restaurant i Horsens

AP Pension viser her en visualisering af det nye område, hvor pensionsselskabet har fuld gang i byggeriet. Området Lilli Gyldenkilde Torv skal blandt andet rumme restauranter. Nu løftes sløret for, at en af restauranterne bliver Kentucky Fried Chicken. På illustrationen ses Bygholm Å i bunden, mens de mange nye byggerier, der er ved at blive opført eller på vej til at blive det, ligger lige nord for åen. Illustration: AP Pension
Der er godt nyt for alle, der elsker at sætte tænder i fastfood fra Kentucky Fried Chicken, som åbner i den nye bydel ved Lilli Gyldenkilde Torv næste år.

Horsens: Fastfood-kæden Kentucky Fried Chicken kommer til Horsens næste år.

Det oplyser AP Pension i en pressemeddelelse. Fastfoodkæden har lavet en lejekontrakt med AP Pension om at blive en del af den nye bydel i Horsens, der har fået navnet Lilli Gyldenkilde Torv. Måske af nogle bedst kendt som området i midtbyen, hvor Kvickly tidligere havde hjemme, og AP Pension er i fuld gang med at bygge en ny bydel, som skal rumme flere restauranter. En af dem bliver KFC, som har lejet sig ind i pensionsselskabets byggeri.

Administrerende direktør i KFC, Bjartmar Trastarson, glæder sig ifølge pressemeddelelsen til at at åbne den første KFC i Horsens.

- Vi er særdeles tilfredse med samarbejdet med AP Pension, der udvikler et spændende projekt centralt i Horsens, hvor vi kan komme i kontakt med mange gæster - både beboere i den nye bydel, men ikke mindst også handlende, der besøger området, siger direktøren.

Annonce

Rykker ind næste år

Fra administrerende direktør i AP Ejendomme Peter Olsson er der også glæde over aftalen med de nye lejere.

- Vi er glade for, at KFC kan se de fordele, der er ved at blive en del af den nye bydel i Horsens. Med KFC som en del af den nye bydel kan vi tilbyde borgerne en lang række forskellige muligheder. De muligheder kommer ikke kun borgerne i lokalområdet til gode, for aftalen med KFC sikrer ligeledes gode afkast til alle vores kunder, fortæller Peter Olsson.

Han ser frem til, at beboere, butikker og spisesteder indtager den nye bydel i løbet af næste år.

- Vi oplever en enorm interesse fra både borgere og erhvervslivet, hvilket bekræfter os i, at det er et særdeles attraktivt projekt, vi udvikler i Horsens. Den store interesse gør, at vi glæder os til at slå dørene op til et levende og aktivt torv med boliger, butikker og spisesteder. Vi er stolte over den store interesse og ser frem til det fortsatte samarbejde i området, siger Peter Olsson.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Beboer i Østerbo i Vejle: Der må være noget helt galt med Casas måde at organisere arbejdet på

Læserbrev: Rygning er farligt, passiv rygning er farligt. Det er der ikke nogen tvivl om. Derfor er det helt uforståeligt, at Østerbo ikke har taget højde for, at tobaksrøg, mados og andre lugte uhindret stiger op gennem det nye ventilationsrør for til sidst at ende i de øverste lejligheder. Ifølge planen skulle opsætningen af det nye ventilationssystem tage 17 dage for en opgang. Fire en halv måned senere er ventilationssystemet stadig ikke taget i brug, og passiv rygning er blevet et stort og farligt problem. Desværre er det ikke kun ventilationssystemet, der tager alt for lang tid, det gør alle de andre arbejder også. Et andet eksempel er udskiftningen af fire indvendige døre, der ifølge planen skulle tage halvanden dag for en lejlighed. Fire måneder senere er dette arbejde heller ikke færdigt. "Hvorfor får de aldrig gjort noget færdig?", spørger alle. Direktørerne og projektlederne i Casa og Østerbo kan prøve at spørge deres egne familier, hvad de vil sige til, at de kan forvente, der kan komme fremmede og låse sig ind på alle tider af dagen de næste fire måneder, hvis de bestiller håndværkere til at lave et arbejde, der kan gøres på halvanden dag. Der må være noget helt galt med Casas måde at organisere arbejdet på. Håndværkerne bliver sendt rundt for at reparere ting, der er ordnet, og andre ting bliver ikke ordnet, fordi de glemmes, og sådan fortsætter det i månedsvis. Håndværkerne bliver frustrerede og stressede, og beboerne mistrives i en sådan grad, at det fører til trusler mod håndværkerne - noget, Casa og Østerbo let kan forebygge med lidt omtanke og respekt. Alle har ret til respekt for privatliv, familieliv og hjem ifølge FN's menneskerettigheder, Den Europæiske Menneskerettighedskonvention og grundloven, og målet helliger ikke midlet. Når vi har rettigheder, har andre pligter, og selvom tilgængelighedsprincippet til vore hjem blev ændret, da vi stemte ja til renovering, har vi stadig krav på respekt for hjem og privatliv. Casa skal naturligvis ikke have adgang til vore hjem længere end højst nødvendigt. Østerbo bliver nødt til at tage beboerne alvorligt og også lære at informere på en konkret og fyldestgørende måde, så vi ikke gang på gang bliver taget med bukserne nede, også i vore egne badeværelser, når der pludselig står fremmede i hjemmet. Beboerhåndtering og fagtilsyn består i, at beboerne skal henvende sig til Østerbo, men der er intet proaktivt tilsyn i lejlighederne. Henvendelserne fører sjældent til andet end en sludder for en sladder, og fem måneder efter min henvendelse har jeg stadig ikke fået svar fra Østerbo. Alt for mange har den oplevelse. Vi håber, Casa og Østerbo lærer af deres fejl og ændrer strategien for de sidste boligblokke.

Annonce