Annonce
Debat

Kattegatbroen bør konstrueres og linjeføres, så den via Marselistunnellen får direkte forbindelse til E45

Annonce

Læserbrev: For at bevare den smukke østjyske natur mellem Hou og Aarhus bør den nye Kattegatbro konstrueres og linjeføres, så den kan blive landfast med Jylland via en tunnel, som ender op i den nye Marselistunnel, der får forbindelse til både Aarhus Hovedbanegård og E45.

I Aarhusbugten så tæt på Aarhus som muligt med skyldige hensyn til miljø, støj, natur m.v. ledes trafikken fra Kattegatbroen - biler/tog/ - biltog/passagertog/godstog - ned i en tunnel, som forbindes med den nye Marselistunnel, der ender ved E45.

Undervejs kan passagertog med relativt få sportilføjelser forbindes med hovedbanegården i Aarhus, hvorfra der så er adgang til hele den store verden!

Godstog bliver på havnen, mens biltog får et afsætningssted ved nedkørsel til E45.

Person- og lastbiler, som alternativt selv kører gennem tunnellen, kan dreje fra på Ydre Ringvej i Aarhus eller fortsætte hele vejen til E45.

Via E45 er der også adgang til hele den store verden.

Udbygningen af E45 kan med ovennævnte begrænses til strækningen Aarhus-Randers, idet trafik fra Sjælland til og med Vejle må formodes også fremadrettet at ville tage Storebæltsbroen.


Udbygningen af E45 kan med ovennævnte begrænses til strækningen Aarhus-Randers, idet trafik fra Sjælland til og med Vejle må formodes også fremadrettet at ville tage Storebæltsbroen.

Ole Krabbe Olesen
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Horsens

Udsigt til brandslukning resten af aftenen: Vi skal ind fra ydersiden, og det tager tid

Annonce