Annonce
Østjylland

Købte billetter bliver refunderet, men arrangører har travlt

"Ordet" af Kaj Munk var en af de forestillinger, der ikke nåede at blive spillet færdig på Aarhus Teater. Billetter skal refunderes. Foto: Flemming Krogh
Kulturhuse sætter mere mandskab på, men det tager lang tid at nå ud til alle, der har billet til aflyste eller flyttede forestillinger.
Annonce

AARHUS: Der er ingen tvivl: Købte billetter til kulturhusene, for eksempel Musikhuset Aarhus og Aarhus Teater, bliver refunderet. Men det kan tage tid at få fat i alle kunder.

Det siger pressechef i kultur- og borgerservice i Aarhus Kommune, Michael Jaap, og presechef på Aarhus Teater, porten Daugbjerg.

- Vi har telefonnumre på gæsterne, og medarbejderne i Musikhuset ringer rundt til gæsterne og forklarer dem situationen. Vi er i fuld gang, siger Micahel Jaap om Musikhusets status.

En særlig situation er opstået for Jette Hauberg-Lund, men den bliver heller ikke et problem.

- Vi havde seks billetter til "Sommeren på Birgitø" fredag 27. marts. Jeg modtog et par uger før showet mail fra Musikhuset, at det var flyttet, og jeg nu havde billetter til mandag 14. september kl. 21. Men nogle af deltagerne kunne ikke den dag. Derfor svarede jeg straks på mailen og foreslog en ombytning til dagen efter, hvor alle havde mulighed for at komme. Men et autosvar fortalte, at Musikhuset var lukket og der kunne gå op til to måneder, før jeg fik svar, forklarer Jette Hauberg-Lund. Hun skyndte sig at købe billetter til 15. september, selvfølgelig i forventning om at få de først-købte billetter refunderet.

- Og det får kunden, slår Michael Jaap fast, så Jette Hauberg-Lund mister ikke de 2.500 kroner.

Vi har tredoblet mandskabet, men er virkelig udfordret af, at vores billetleverandør også er i gang med en meget, meget stor opgave.

Mortern Daugbjerg, Aarhus Teater

Annonce

Aarhus Teater

På Aarhus Teater er proceduren ligesådan. Billetter til aflyste arrangementer og forestillinger refunderes.

Der er stor travlhed med at få fat i alle kunder.

- Vi har tredoblet mandskabet, men er virkelig udfordret af, at vores billetleverandør også er i gang med en meget, meget stor opgave. Vi kommer igennem alle kunder og får kontakt, men vi opfordrer gæsterne til ikke at henvende sig til os før efter 1. juni, siger pressechef Morten Daugbjerg.

Vi vil løbende orientere om evt. ændringer på www.aarhusteater.dk, oplyser teatret.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce