Annonce
Erhverv

Jan går i clinch med utilfredse kunder på Trustpilot: Du må være Danmarks største curlingmor

Jan Lorenzen, der havde BMC Auto A/S, før han etablerede BMC Leasing A/S, er udmærket klar over, at han giver nogle lidt utraditionelle svar til utilfredse kunder på Trustpilot. Arkivfoto: Morten Pape
Jan Lorenzen, direktør og medindehaver af BMC Leasing A/S, er ikke bleg for at gå i clinch med utilfredse kunder, når han og leasingselskabet modtager negative anmeldelser på Trustpilot. Han foretrækker at udlægge sin version med det samme - og vil ikke tolerere uberettiget vrøvl.

Horsens: - Jeg ved godt, vi svarer kunderne lidt utraditionelt, og at nogle af vores svar måske er lidt kontroversielle. Men vi forholder os til sandheden og fakta.

Således udtaler Jan Lorenzen, direktør og indehaver af BMC Leasing A/S i Horsens.

Årsagen er, at han og medindehaveren af virksomheden, Peter Hansen, kører en anderledes form for kundekontakt end andre virksomheder på Trustpilot, hvor forbrugere kan anmelde virksomheder skriftligt samt ved at give dem en bedømmelse fra ét til fem, hvor ét er "dårlig", og fem er "fremragende".

Annonce

Mens langt størstedelen af BMC Leasings 1051 anmeldelser er "fremragende", og de kan mønstre en gennemsnitlig bedømmelse på 4,7, er der enkelte brugere, der langt fra er tilfredse med dén oplevelse, de har haft hos det horsensianske leasingselskab. Og når de utilfredse gør selskabet opmærksom på det, sidder Jan Lorenzen klar ved tasterne.

- Jeg er træt af den kultur, der eksisterer, når eksempelvis et varehus eller en restaurant modtager en klage. Man ser ofte, at de, uanset hvad brugeren har skrevet, svarer brugeren med en besked om, at de er kede af, at vedkommende ikke er tilfreds, og at vedkommende skal sende en mail til deres kundeservice, hvorefter sagen vil blive løst. Jeg vil hellere udlægge vores version med det samme, da jeg synes, at forbrugerne har ret til at høre begge sider af en sag, fortæller Jan Lorenzen, der etablerede leasingselskabet i 2009.

Danmarks største curlingmor

Begge sider af sagerne kan man i dén grad opleve, hvis man læser korrespondancerne mellem selskabet og deres utilfredse kunder på Trustpilot. Og mere til.

En af kunderne bliver eksempelvis besvaret med, at BMC Leasing er undrende over for hendes betragtninger, og at de er glade for, at de ikke længere skal have med hende at gøre, da det har været en udfordring at tackle hende og hendes holdninger generelt. En mandlig bruger får at vide, at selskabet foretrækker søde og glade kunder, og at brokkehoveder gerne må finde et andet leasingselskab, ligesom en tredje får at vide, at hun må være Danmarks største curlingmor.


Jeg vil hellere udlægge vores version med det samme, da jeg synes, at forbrugerne har ret til at høre begge sider af en sag.

Jan Lorenzen


Jan Lorenzen lægger ikke skjul på, at han går lige til stregen i sine besvarelser, men at han anser tilgangen som den rigtige, når han og selskabet bliver ofre for uberettiget kritik og umulige kunder, som det eksempelvis var tilfældet med kvinden, han stemplede som landets største curlingmor.

- Vi havde en god dialog med hendes datter, men så ringede hun og skældte os ud, fordi vi ikke ville lade hende komme ind i butikken og se på biler, da vi ville beskytte vores kunder mod covid-19. Jeg ved godt, det var et lidt kontroversielt svar, men hun var virkelig uden for pædagogisk rækkevidde, siger han med et smil.

Annonce

Berettiget kritik er velkommen

Jan Lorenzen mener dog ikke, at man som kunde skal lade være med at henvende sig til leasingselskabet, hvis der er noget, man er utilfreds med.

Det kræver dog, man henvender sig med saglig kritik.

- Berettiget kritik er altid velkommen, men uberettiget vrøvl? Så er man gået forkert i byen. Selvfølgelig laver vi alle fejl, men vi klarer udfordringerne, inden de udvikler sig til et problem. Vi besvarer altid kunden ud fra vores oplevelse af sagen, og vi kan altid underbygge de pointer, vi kommer med, fortæller Jan Lorenzen, der påpeger, at han tidligere har erkendt fejl over for utilfredse kunder på Trustpilot, men at han udmærket er klar over, at eksemplerne forekommer sjældent.

- Der er enkelte sager, hvor vi har lagt os fladt ned og erkendt, at det var os, der havde begået en fejl, så vi er ikke stride hele vejen igennem. Men når vi vurderer, at kritikken er uberettiget, så tillader vi os at svare igen, siger BMC Leasing-direktøren med et glimt i øjet.

BMC Leasing råder over 30 ansatte. De har - ifølge Jan Lorenzen - 4000 biler kørende i Danmark.

Annonce
Erhverv For abonnenter

75-årig forvalter arbejder på fuld tid og fejrer 50-års jubilæum: Jeg stopper, når jeg bliver gammel

Danmark

Lørdagens coronatal: 749 nye smittede

Annonce
Annonce
Annonce
Kultur

Data-arkæolog krydser fingre for hjælp i Horsens: Hvem ved noget om dette ultra-sjældne apparat?

Erhverv For abonnenter

En helt ekstrem situation: Dobbelt-op på udfordringer slagtede økonomien på fjerkræslagteri

Horsens

Solnedgangen over en ådal tager sig fantastisk ud lige nu

Sport

AC siger farvel til tidligere anfører: Hallurs kontrakt ophævet

Hedensted

Rådhus berøvet for potentiel farlig medicin: Politiet advarer mod indtagning og videreformidling

I øvrigt mener jeg For abonnenter

Lad os udvikle Lilli Gyldenkildes Torv til noget fantastisk: Skal vi tale Horsens op eller ned?

Horsens

Gorm brækkede armen og så fik hans mor en god idé: Nu drukner hun i stofrester

Danmark

Her er de nyeste corona-tal søndag: 497 nye smittetilfælde

Odder

Buschauffør sagde op på grund af billetsnyderi: - Halvdelen betaler ikke for turen

Danmark

Linda er en af de irriterende pårørende: Datter på 70 insisterer på at blive hørt om sin mors behandling

Hedensted

Det gode naboskab på Violvej er gået i arv: Det er så naturligt, at man ikke tænker over det

Kultur For abonnenter

Det sidste store skridt i Vestsalen er fem gange seks ton tungt

Sport

Alexander Ludwig: Det var vores egen skyld

Annonce