Annonce
Erhverv

Jan går i clinch med utilfredse kunder på Trustpilot: Du må være Danmarks største curlingmor

Jan Lorenzen, der havde BMC Auto A/S, før han etablerede BMC Leasing A/S, er udmærket klar over, at han giver nogle lidt utraditionelle svar til utilfredse kunder på Trustpilot. Arkivfoto: Morten Pape
Jan Lorenzen, direktør og medindehaver af BMC Leasing A/S, er ikke bleg for at gå i clinch med utilfredse kunder, når han og leasingselskabet modtager negative anmeldelser på Trustpilot. Han foretrækker at udlægge sin version med det samme - og vil ikke tolerere uberettiget vrøvl.

Horsens: - Jeg ved godt, vi svarer kunderne lidt utraditionelt, og at nogle af vores svar måske er lidt kontroversielle. Men vi forholder os til sandheden og fakta.

Således udtaler Jan Lorenzen, direktør og indehaver af BMC Leasing A/S i Horsens.

Årsagen er, at han og medindehaveren af virksomheden, Peter Hansen, kører en anderledes form for kundekontakt end andre virksomheder på Trustpilot, hvor forbrugere kan anmelde virksomheder skriftligt samt ved at give dem en bedømmelse fra ét til fem, hvor ét er "dårlig", og fem er "fremragende".

Annonce

Mens langt størstedelen af BMC Leasings 1051 anmeldelser er "fremragende", og de kan mønstre en gennemsnitlig bedømmelse på 4,7, er der enkelte brugere, der langt fra er tilfredse med dén oplevelse, de har haft hos det horsensianske leasingselskab. Og når de utilfredse gør selskabet opmærksom på det, sidder Jan Lorenzen klar ved tasterne.

- Jeg er træt af den kultur, der eksisterer, når eksempelvis et varehus eller en restaurant modtager en klage. Man ser ofte, at de, uanset hvad brugeren har skrevet, svarer brugeren med en besked om, at de er kede af, at vedkommende ikke er tilfreds, og at vedkommende skal sende en mail til deres kundeservice, hvorefter sagen vil blive løst. Jeg vil hellere udlægge vores version med det samme, da jeg synes, at forbrugerne har ret til at høre begge sider af en sag, fortæller Jan Lorenzen, der etablerede leasingselskabet i 2009.

Danmarks største curlingmor

Begge sider af sagerne kan man i dén grad opleve, hvis man læser korrespondancerne mellem selskabet og deres utilfredse kunder på Trustpilot. Og mere til.

En af kunderne bliver eksempelvis besvaret med, at BMC Leasing er undrende over for hendes betragtninger, og at de er glade for, at de ikke længere skal have med hende at gøre, da det har været en udfordring at tackle hende og hendes holdninger generelt. En mandlig bruger får at vide, at selskabet foretrækker søde og glade kunder, og at brokkehoveder gerne må finde et andet leasingselskab, ligesom en tredje får at vide, at hun må være Danmarks største curlingmor.


Jeg vil hellere udlægge vores version med det samme, da jeg synes, at forbrugerne har ret til at høre begge sider af en sag.

Jan Lorenzen


Jan Lorenzen lægger ikke skjul på, at han går lige til stregen i sine besvarelser, men at han anser tilgangen som den rigtige, når han og selskabet bliver ofre for uberettiget kritik og umulige kunder, som det eksempelvis var tilfældet med kvinden, han stemplede som landets største curlingmor.

- Vi havde en god dialog med hendes datter, men så ringede hun og skældte os ud, fordi vi ikke ville lade hende komme ind i butikken og se på biler, da vi ville beskytte vores kunder mod covid-19. Jeg ved godt, det var et lidt kontroversielt svar, men hun var virkelig uden for pædagogisk rækkevidde, siger han med et smil.

Annonce

Berettiget kritik er velkommen

Jan Lorenzen mener dog ikke, at man som kunde skal lade være med at henvende sig til leasingselskabet, hvis der er noget, man er utilfreds med.

Det kræver dog, man henvender sig med saglig kritik.

- Berettiget kritik er altid velkommen, men uberettiget vrøvl? Så er man gået forkert i byen. Selvfølgelig laver vi alle fejl, men vi klarer udfordringerne, inden de udvikler sig til et problem. Vi besvarer altid kunden ud fra vores oplevelse af sagen, og vi kan altid underbygge de pointer, vi kommer med, fortæller Jan Lorenzen, der påpeger, at han tidligere har erkendt fejl over for utilfredse kunder på Trustpilot, men at han udmærket er klar over, at eksemplerne forekommer sjældent.

- Der er enkelte sager, hvor vi har lagt os fladt ned og erkendt, at det var os, der havde begået en fejl, så vi er ikke stride hele vejen igennem. Men når vi vurderer, at kritikken er uberettiget, så tillader vi os at svare igen, siger BMC Leasing-direktøren med et glimt i øjet.

BMC Leasing råder over 30 ansatte. De har - ifølge Jan Lorenzen - 4000 biler kørende i Danmark.

Annonce
Horsens

Tag kandidattesten her

Horsens For abonnenter

33-årig tog sin 14-årige datter med på hotel: Nu er han dømt for overgreb - men slipper for udvisning

Trafik og politi

Følg med her: Få seneste nyt om trafik og politi

Danmark

Onsdagens coronatal: Højeste antal smittede i to måneder

Annonce
Annonce
Annonce
Hedensted

Få et smugkig indenfor i kommende byggeudstilling: Her er hvad familien Danmark ønsker anno 2021

Horsens For abonnenter

35-årig udgav sig for at være teenager: - Hun troede, jeg ville have sex, men jeg ville bare have min OCD til at gå væk

Horsens

Vandløb i Horsens er på national liste over mulig forurening med giftigt stof: Svaret skal findes i fisk

Brædstrup

Madhus måtte lukke: Nu åbner Café Banesti

Sonja er en sjælden race i dansk kommunalpolitik: - Man kan underkende det eller bruge det

Erhverv For abonnenter

Sur smiley koster Ølholm-firma 15.000 kroner i bøde: Kunde følte sig vildledt

Horsens

Ekstraordinært mange forsøger at bestille tid til tredje vaccine: 91-årige Arne kan ikke engang blive stillet i kø

Trafik og politi

Følg med her: Få seneste nyt om trafik og politi

KANDIDATTEST

Ved du, hvem du vil stemme på? Tag kandidattesten her

Fisk fra vandløb landet over tjekkes for giftigt fluorstof

Horsens

Gammel højrefløjskending går til valg på grøn omstilling: Ja, jeg er indvandrerkritisk, men det hører til i landspolitik

Horsens For abonnenter

Chipning af vildheste ved Nørrestrand kostede et hoppeføl livet

Hedensted

Hede-Grillen er uden forpagter: Skal lejes ud igen hurtigst muligt, siger indehaver

Annonce