Annonce
Debat

Hvorfor tør man ikke evaluere skolestrukturen i Odder Kommune?

Kresten Bjerre. Foto: Niels Åge Skovbo 
Annonce

Læserbrev: På byrådsmødet i Odder 25. februar blev der vedtaget en ny styrelsesvedtægt for
skoler og landsbyordninger.

Fint nok, at styrelsesvedtægten blev vedtaget, men det er da meget mere vigtigt at se på, hvordan det er gået med selve skolestrukturen. Det ver den struktur, som blev vedtaget af et stort flertal af byrådet som led i en spareøvelse tilbage i 2016.

Vi mangler nemlig fortsat at få skolestrukturen evalueret, og jeg forstår faktisk ikke, hvorfor det ikke er sket for længst.


Vi mangler fortsat at få skolestrukturen evalueret, og jeg forstår faktisk ikke, hvorfor det ikke er sket for længst.


Derfor er vi hos de Radikale gået sammen med Konservative og Dansk Folkeparti om, at vi nu skal have foretaget en evaluering af skolestrukturen.

Hvordan går det med denne skolestruktur. Lykkedes den? Eller hvad?

Lad os for eksempeltage landsbyordningerne: Trives børnene? Er forældrene glade og tilfredse?

Hvordan går det med forældresamarbejdet? Hvad med indlæring og pædagogik? Hvad med ledelse og bestyrelser?

Er der et godt samarbejde med lokalsamfundet? Hvad er
styrker og svagheder sammenlignet med den gamle skolestruktur?

Samtidig opfordrer vi til, at evalueringen skal komme med forslag til justeringer, som
kunne imødekomme eventuelle udfordringer med skolestrukturen.

Børn-, uddannelses- og kulturudvalget (BUK) behandlede vores forslag på sit møde
8. februar, men det kom der ikke meget ud af.

Alle medlemmer af udvalget stemte forslaget ned, pånær Klaus Rafael fra Konservative.

Tak til Klaus, som nu bringer sagen op til behandling i byrådet.

Hvad i alverden er flertallet i byrådet bange for?

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce