Annonce
Horsens

Hvad synes du om planerne om en ny madbod på Torvet? Her er læsernes bud

Den endelige udformning af den nye madbod på Torvet er endnu ikke på plads, men et flertal i plan- og miljøudvalget mener, at kommunen skal satse på en model, der ligner denne her. Den er placeret på torvet i Silkeborg. Foto: Horsens Kommune

Horsens: Læsere og brugere har via Horsens Folkeblads Facebook-side givet deres bud på, hvad de synes om kommunens planer om en ny madbod på Torvet.

Spørgsmålet lød således:

"Torvet i Horsens skal renoveres, og plan- og miljøudvalget har i den forbindelse anbefalet, at kommunen investerer 1,25 millioner kroner i at udskifte den nuværende pølsepavillon med en noget mindre, men arkitekttegnet madbod med tilhørende offentlige toilet-faciliteter. Hvad synes du om kommunens planer?"

Her er en stribe af svarene:

Annonce

Ingrid Søborg Skovbo, Horsens

Det er da vanvittig at bruge 1,25 millioner på en pølsevogn og offentligt toilet. De kan nøjes med toilettet. Pølsevognen fungerer jo fint, og den er heller ikke grim og skulle nok kunne passe ind i det nye strøg.

Anette Erichsen

Jeg synes, det er synd, man ødelægger så meget af det gamle og nostalgiske i byen. Pølsevognen har været der, ligeså længe jeg kan huske. Nogle gange virker det, som om I blot laver om for at lave om. Pengene kunne bruges bedre til så mange andre projekter. Projekter såsom hjælp til udsatte, ældre og handicappede. Steder, hvor man rent faktisk kan mærke en forskel.

Linda Mortensen, Horsens

Lad os endelig bruge flere offentlige penge på nyt torv, helst hvert 10. år. kommunen har penge nok; den sparer jo masser af penge med alle de besparelser, der er på områder som ældre, handicappede og børn.

Jan Jensen, Horsens

Ja til et offentligt toilet, nej til fjernelse af en fin pølsevogn.

Ingrid Stenhøj Jensen, Horsens

Spar de penge. Den, der er der, er o.k. Spild af kommunale kroner (som vi får lov at betale, rig som fattig).

Helle Pia Dyrby Pallisby, Horsens

Fuldstændig hul i hovedet. Jeg kan da huske, at de selv ville have den, som den er nu. Engang skulle de alle se sådan ud. Det er spild af penge som så meget andet. Men det er jo ødelagt alligevel, så brug da endelig flere penge på det; et eller andet skal de jo bruges til. Og der er åbenbart ingen cykelstier, der trænger til renovering.

Karsten Peter Sørensen, Horsens

Let it be! Kommunen skal spare, så lad pølsepavillonen være. Så nemt er det.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
HIC

HIC klar til pokalfinalen

Leder For abonnenter

Leder: Hovedgård skal vælge mellem turbo eller første gear

Det var lidt af en bombe, borgmester Peter Sørensen lod springe i begyndelsen af januar under en ellers fredelig nytårskur på ældrecentret i Hovedgård. Efter flere år i en mølpose løftede han ønsket om et togstop i den gamle stationsby mellem Horsens og Aarhus ud i det fri. Som bekendt er det hans socialdemokratiske partifæller, der danner regering, og det er formentlig ingen tilfældighed, at emnet lige netop i år var et vigtigt element i talen på Skovly. En af regeringens store uløste opgaver er at indgå et bredt forlig om den fremtidige infrastruktur, både hvad angår vej- og togtrafik. Dansk Folkeparti har for længst meldt sig ud af den gamle togfond-aftale, og det smalle infrastrukturforlig fra foråret 2019, som den daværende borgerlige regering indgik netop med DF, er lagt på is. I stedet har transportminister Benny Engelbrecht meddelt, at han vil gå efter et nyt bredt forlig om infrastrukturen og puste nyt liv i aftalen om togfonden. Ingen af delene står øverst i regeringens arbejdsprogram, men mon ikke Horsens-borgmesteren har vurderet, at det er god timing at starte nu, hvis de lokale kræfter skal mobiliseres og være med til at overbevise folketingspolitikerne om, at Hovedgård skal have et togstop. Derfor er det en vigtig beslutning, de lokale borgere og i første omgang lokalrådet skal træffe: Vil vi helst fortsætte i det nuværende tempo, hvor der stille og roligt bliver bygget nye lejligheder og solgt nogle få byggegrunde - eller vil vi have sat turbo på udviklingen? Der er ingen tvivl om, at Hovedgård vil blive yderst attraktiv som pendlerby i forhold til Horsens og i endnu højere grad Aarhus, hvis der kommer et togstop. I dag begrænser tilbuddet om offentlig trafik sig til busrute 202, og det tager ca. en time at komme til Aarhus og 25 minutter til Horsens. Hovedgård har før vist, at den rummer masser af initiativ og sammenhold. Ellers var der aldrig blevet sat gang i så stort et halbyggeri, som tilfældet er. Nu skal byen bare finde ud af, om den endnu engang er klar til at sætte alt ind for at få et togstop.

Horsens

Borgmester vil diskutere togstop i Hovedgård: Det ligger lige til højrebenet

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];